Direktori i ravnatelji predstavili izmjene i dopune programa rada i financijskih planova gradskih tvrtki i ustanova Direktori i ravnatelji predstavili izmjene i dopune programa rada i financijskih planova gradskih tvrtki i ustanova
PETRINJA – Niz točaka koje su na dnevnom redu 16. sjednice Gradskog vijeća Grada Petrinje prethodile izglasavanju trećeg rebalansa gradskog proračuna odnosile su se... Direktori i ravnatelji predstavili izmjene i dopune programa rada i financijskih planova gradskih tvrtki i ustanova

PETRINJA – Niz točaka koje su na dnevnom redu 16. sjednice Gradskog vijeća Grada Petrinje prethodile izglasavanju trećeg rebalansa gradskog proračuna odnosile su se na prijedloge izmjena i dopuna programa rada i financijskih planova gradskih tvrtki i ustanova.

Prijedlog II. Izmjena i dopuna Programa rada i financijskog plana Javne ustanove Petrinjske razvojne agencije (PETRA) za 2018. godinu, vijećnicima je predstavila ravnateljica ove ustanove, Katarina Ivančić.

„Jedina promjena je u financijskom planu u kojem je došlo do smanjenja – od inicijalnog proračuna planiranog na 2.128.500, 00 na 1.976.700,00 kuna, odnosno 500 tisuća kuna planiranih iz gradskog proračuna, sada je smanjeno na 350 tisuća“, izvijestila je Ivančić.

U raspravi o ovoj točki dnevnog reda, vijećnicu Svjetlanu Lazić (SDP) zanimalo je zašto ovaj prijedlog koji je ocijenila solidnim, nije išao na Odbor za gospodarstvo i poljoprivredu. Zanimalo ju je i do kuda je došao projekt „Poduzetnički društveni centar“.

„Petrinjska razvojna agencija, vidimo u izvještaju za prvih šest mjeseci bilo je nula kuna, jer niste djelovali. U drugih šest mjeseci građane koštate 350 tisuća kuna iz proračuna, pa me sad zanimaju informacije u vezi ovog projekta. I da naglasim za one koji nemaju uvid u ove materijale, Petrinjska razvoja agencija ima ravnatelja i troje zaposlenika, jer građane uvijek zanima – koliko ljudi tamo radi“, rekla je Lazić.

„Poduzetničko – društveni centar, projekt je koji mora biti planiran u proračunu da bi se uopće mogao prijaviti. Trenutno smo u fazi istraživanja tržišta, kako bismo mogli kreirati budžet za prijavu tog projekta za izradu projektne dokumentacije na Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU. Prijava će biti do kraja godine, kako je planirano, a mora biti planirana i iskazana u proračunu da se uopće može prijaviti. Što se tiče vašeg drugog pitanja, do smanjenja proračuna je došlo zato što nismo prvih šest mjeseci radili, odnosno nismo mogli operativno djelovati dok se ne donese proračun koji je u skladu za proračunske korisnike, prema naputcima, odnosno obrascu Ministarstva financija. Stoga je zapravo tek u zadnjem kvartalu počelo zapošljavanje. Tako da će tek do kraja godine biti zaposleno troje zaposlenika. Za sada ih je dvoje“, odgovorila je ravnateljica Ivančić.

„Mi kad uzimamo materijale u ruke, onda prvo pogledamo one sume na kraju, pa ako vidimo da je to nešto manje od planiranog, nije probijeno, onda već u startu možemo reći : dobro, nije probijeno, radi se u okviru onoga što smo izglasali. Ono što želim napomenuti je da dosad nisam vidio da ste nekakav vodič izdali o projektima koje radite, koje vodite. Ovdje imamo Upravni odjel za EU fondove koji to radi, imamo upravne odjele u Gradu koji provode projekte iz Intervencijskog plana, koji provode projekte Aglomeracije, pa ako možete pojasniti koji su to projekti koje vi radite, kojima opravdavate svoje zaposlenje i zaposlenje vaših djelatnika, a naravno da u konačnici sav taj posao imao efekta i na samo gospodarstvo grada Petrinje“, pitao je u raspravi HDZ-ov Mihael Jurić.

„Petrinjska Razvoja agencija svoj rad najviše usmjerava na poduzetnike i poljoprivrednike. To su sve mali poduzetnici i najviše poljoprivrednici u gradu Petrinji koji nam svakodnevno dolaze u ured i kojima od samog početka uvjeta nekakvog natječaja izrađujemo analizu mogu li se prijaviti. Kompletno im pomažemo u postupku prijave i izrađujemo prijavu za njih. To je opsežan posao. Mi smo u ova dva mjeseca operativnog rada izradili već više od 20 prijava što na Ruralni razvoj, što na natječaje za mala i srednja poduzeća, tako da se puno radi, a sukladno tome očekujemo naravno i rezultate“, odgovorila je Ivančić.

Predsjednicu Gradskog vijeća, Magdalena Komes (HDZ) zanimalo je ima li nakon prijava projekata na natječaje kakvih pokazatelja da će oni biti i realizirani?

„Ti rezultati će biti poznati tek krajem ove ili početkom iduće godine, jer najmanji rok za nekakve rezultate je 120 dana. Imamo neke projekte koje provodimo, koji su prošli prethodnih godina iz Ruralnog razvoja. Trenutno je uz našu pomoć prijavljen projekt Izgradnje vodovoda Brest – Mala Gorica na mjeru iz Ruralnog razvoja u iznosu od milijun eura i to je maksimalni iznos koji je dozvoljen i koji je zatražen u toj projektnoj prijavi. Natječaj je još otvoren i rezultati će biti poznati tek tijekom sljedeće godine“, odgovorila je Ivančić.

Željko Tonković (HDZ), predsjednik Odbora za gospodarstvo i poljoprivredu zatražio je da ubuduće ovakvi izvještaji budu dostavljeni spomenutom Odboru. Poručio je kako bi PETRA trebala poraditi na tome da postane samostalna, financijski neovisna o gradskom proračunu. Smatra i kako dolazi do „preklapanja“ poslova  gradskog Upravnog odjela za EU fondove s onim što radi PETRA.

Na kraju su II. Izmjene i dopune Programa rada i financijskog plana Javne ustanove Petrinjske razvojne agencije (PETRA) za 2018. godinu, usvojene većinom glasova prisutnih vijećnika ( 17 vijećnika bilo je za dok su 2 bila suzdržana).

Prijedlog Odluke o II. Izmjenama i dopunama Programa rada i financijskog plana “Poslovnih zona” d.o.o. Petrinja za 2018. godinu, vijećnicima je predstavila direktorica Poslovnih zona Jasmina Robinić.

„Što se tiče primitaka, iz njih smo maknuli 500 tisuća kuna iz Intervencijskog plana za Zelenu kuću, budući da do kraja godine ne očekujemo raspisivanje natječaja i prijavljivanje na isti. Ono što je također bitno je održavanje Rukometnog stadiona. S ovih 125 tisuća kuna, što je povećanje za 100 tisuća, krenuli smo u vanjsku i unutarnju obnovu zgrade na Rukometnom igralištu. Mi smo je preuzeli u takvom stanju da zimu nije trebalo čekati bez obnove. Voda je prodrla u unutrašnjost, krovovi su prokišnjavali, zidovi su bili mokri, sve je bilo puno vlage. Moja intencija, s čim se i gradonačelnik složio, bila je da krenemo u obnovu“, rekla je Robinić, podsjetivši i kako je 20 tisuća kuna uloženo u postavljanje dodatnih kamera na Kupalištu. Izvijestila je i kako je u planu izgradnja parkirališta u Poduzetničkoj zoni za što je potrebno izraditi projektnu dokumentaciju.

Vijećnicu Svjetlanu Lazić (SDP), u raspravi je, između ostalog zanimalo, koristi li Ambulanta školske medicine unajmljeni prostor u zgradi Rukometnog igrališta i plaćaju li korisnici (Petrinjski sportski savez, NPB Popovača i Zavod za javno zdravstvo Sisačko-moslavačke županije) redovno najam.

„Nadalje, iz vašeg financijskog plana vidimo da su vaši ukupni primici 2 milijuna kuna. Od tih 2 milijuna kuna, prihod iz vlastitih djelatnosti je 600 tisuća kuna, a ostatak je prihod iz proračuna, ali mi je čudno da tu piše kapitalna potpora iz proračuna. Vi ste d.o.o. Sukladno zakonu, točno se definira što znači kapitalna potpora za određene investicije. Mene zanima koje vi to investicije radite s ovih milijun i 450 tisuća kuna koje dobivate kao kapitalnu potporu iz proračuna? Izdaci za troškove osoblja iznose 967 tisuća kuna, što je povećanje za 130 tisuća kuna u odnosu na prethodni financijski plan. Moje sljedeće pitanje je koliko zaposlenih ima u Poslovnim zonama Petrinja d.o.o.? Plaće su milijun kuna, prihodi vlastiti su 600 tisuća kuna, znači barem 400 tisuća kuna iz kapitalne potpore ide za plaće, a mislim da se plaće ne mogu financirati iz kapitalnih potpora“, rekla je Lazić koju je zanimalo i je li najam prostora jedini trošak Zelene kuće.

Direktorica Jasmina Robinić, odgovorila je da Školska ambulanta djeluje u zgradi na Rukometnom igralištu od studenog prošle godine. Odgovorila je i na pitanje o broju zaposlenih:

„U Zelenoj kući zaposlena je jedna osoba, a sveukupno u Poslovnim zonama, s tom osobom, petero je zaposlenih. Navedeni iznos plaća je  toliki jer je jedna osoba koja je buduća zaposlenica PETRA-e zapravo još uvijek prijavljena u Poslovnim zonama i to se sad, kao što je kolegica Ivančić rekla, očekuje da će do kraja godine biti riješeno.“

Ovu situaciju sa zaposlenicima pojasnio je gradonačelnik Darinko Dumbović.

„Treba pojasniti da smo htjeli iz PETRA-e napraviti ustanovu, a iz Poslovnih zona trgovačko društvo. To smo imali i na Gradskom vijeću i o tome smo razgovarali. U toj transformaciji svi su djelatnici u jednom trenutku bili u Poslovnim zonama. Normalno da smo morali dati plaću ljudima da im ne dajemo otkaz. Sada tek, do kraja godine, ustrojit ćemo to na način da ćemo u sljedećoj proračunskoj godini znati što radi PETRA sa svojim programima, a za što su zaduženi u Poslovnim zonama“, rekao je.

Situaciju s Ambulantom školske medicine dodatno je pojasnio HDZ-ov vijećnik Inoslav Brkić, inače ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo Sisačko-moslavačke županije.

„Pitanje je bila školska i sveučilišna medicina u gradu Petrinji i reći ću vam da zahvaljujem gradonačelniku na izvrsnoj suradnji i preseljenju ove ambulante na veoma povoljnu lokaciju. Prijašnja lokacija bila je na području Nove bolnice i bila je predaleko, a sam smještaj bio je neizvjestan. Da se Ambulanta za školsku i sveučilišnu medicinu nije preselila na povoljnu lokaciju u Petrinji je ne bi bilo. To morate znati. Što to znači? Znači da bi djeca putovala na preglede i docjepljivanja u Sisak. Znači ta Ambulanta je sada ovdje i zahvaljujem i direktorici na izvrsnoj suradnji… Još nešto. Ta služba ne pokriva samo grad Petrinju. Ona pokriva i Glinu, Topusko, Gvozd…  Ona ulazi u škole, počevši od Jabukovca i dalje na terenu. Mi moramo znati da je briga o zdravlju djece ono što nam je primarno, pogotovo danas kada djeca žive sedentarno. Prisutnost ove Službe za školsku i sveučilišnu medicinu znači i bolji cjepni obuhvat“, upozorio je Brkić.

Vijećnik Željko Tonković (HDZ) u svom je izlaganju podsjetio kako su već kod izgradnje i uređenja prostora zgrade na Rukometnom igralištu neki radovi bili loše izvedeni, a gradonačelniku je prigovorio što je na primopredaji, zgradu ipak prihvatio kao tehnički ispravnu. Poslovnim zonama je pak prigovorio što skupo plaćaju najam poslovnih prostora.

„Ja sam rekao – imamo gradskih poslovnih prostora, a vi plaćate najam poslovnih prostora 178 tisuća kuna. Možda se treba razmišljati o tome da se vi smjestite u gradski poslovni prostor, da uzmete jednu kancelariju i da budete tamo umjesto da plaćate 178 tisuća kuna. To je po meni potpuno neracionalno“, rekao je Tonković.

Odgovorila mu je direktorica Jasmina Robinić.

„Ovaj trošak koji ste naveli – najam poslovnih prostora 178 tisuća kuna je direktno i u prihodima od zakupa poslovnog prostora, jer mi Kotvu ne plaćamo cjelokupno sami kao Poslovne zone. Tamo su još četiri firme koje plaćaju relativno dobre podzakupe, koje plaćaju apsolutno sve režijske troškove i troškove čišćenja, tako da naš sam iznos podzakupnine iznosi možda tri tisuće kuna mjesečno, ako i toliko. Znači, ovo nije cijeli naš trošak, nego je trošak ukupno, a u prihodima se zapravo vidi koliko se toga nama vrati i što je naša razlika koju mi plaćamo“.

Prijedlog Odluke o II. Izmjenama i dopunama Programa rada i financijskog plana “Poslovnih zona” d.o.o. Petrinja za 2018. godinu, na kraju nije usvojen, jer nije dobio potrebnu većinu glasova (9 vijećnika bilo je za, 1 protiv, dok je 9 ostalo suzdržano).

Na dnevnom redu bio je i prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Programa rada i financijskog plana JU “Centra za šljivu i kesten” Donja Bačuga za 2018. godinu, o čemu je vijećnike izvijestio ravnatelj Centra za šljivu i kesten, Josip Dolenec.

„Prijedlog rebalansa financijskog plana za 2018. godinu – nama je to prvi. Hoće li još biti potrebno, to ćemo vidjeti, s obzirom da smo u međuvremenu, nakon slanja ovog rebalansa, sklopili jučer novi ugovor s Općinom Majur oko školovanja nekih osoba iz njihovog programa EU fondova. Isto tako očekujemo i isplatu sredstava za treće izvještajno razdoblje na projektu prekogranične suradnje, tako da će ovaj uprihodovani dio vjerojatno biti nešto veći nego što je“, rekao je Dolenec.

U raspravi koja je uslijedila, vijećnik Nenad Radošević (HNS) primijetio je da se u planu Centra za šljivu i kesten povećavaju sredstva osnivača, odnosno Grada Petrinje s 550 na 820 tisuća kuna. Upozorio je kako se većina stavki smanjuje i to onih stavki koje utječu na rad Centra – poput troškova projektne dokumentacije, verifikacije novih programa, sredstava za održavanje pokusnih nasada ili pak troškova izvođenja praktične nastave i naknada za predavače. S druge strane, povećavaju se dvije stavke – za plaće i naknade za Upravno vijeće.

Ravnatelj Josip Dolenec pojasnio je pojedine stavke. Između ostalog, stavka za verifikaciju novih obrazovnih programa smanjuje se s 15 na 5 tisuća zato što će dva od tri obrazovna programa koja je Centar uputio u proceduru Agenciji za obrazovanje (nakon čega će ih proslijediti i Ministarstvu znanosti i obrazovanja) nadležne institucije verificirati tek sljedeće godine. Riječ je o programu keramičara ili oblikovatelja gline te programu obrazovanja za održavanje zelenih površina, rekao je Dolenec koji je objasnio i zašto dolazi do povećanja naknada za članove Upravnog vijeća s 36 na 65 tisuća kuna.

„Mi smo do sada imali tri člana Upravnog vijeća. Sada imamo popunjenu kvotu, znači pet članova Upravnog vijeća i automatski je izdatak za članove Upravnog vijeća veći. Ukupno gledajući, mi smo u proračunu, od osnivača imali 550 tisuća kuna. Ove godine je on u rebalansu povećan na 820 tisuća. Jedno od povećanja nam je bila naknada za dva nova člana Upravnog vijeća. I druga stvar, mi smo zaposlili, odnosno primili dva nova zaposlenika – jednog voditelja novog laboratorija za proizvodnju sadnog materijala i jednog administratora na projektu prekogranične suradnje“.

Gradonačelnik Darinko Dumbović istaknuo je kako je Centar za šljivu i kesten proteklih godina kroz različite aktivnosti i projekte „povukao“ gotovo 8 milijuna kuna.

„Sada smo potpisali ugovor s Ministarstvom regionalnog za DIC, što će biti sastavni dio aktivnosti samog Centra za šljivu i kesten. To je 8 milijuna i 200 tisuća kuna.Za koji dan ide natječaj i iz dijela sredstava financirat će se i plaće, kao što je i kod svih ostalih europskih priča. Ja bih volio da svi vi kad izlazite van kao ravnatelji koji vodite pojedine stvari kažete točno što imate u projekciji, jer imam osjećaj da vas se ovdje proziva da ste čisti paraziti, da uzimate novce koje ne zarađujete, a ustvari radite kao konji“.

HDZ-ov vijećnik Mihael Jurić rekao je kako, bez obzira što je na čelu Centra za šljivu i kesten ravnatelj iz redova HDZ-a, Klub vijećnika ove stranke predložene izmjene i dopune ne može podržati.

„Ono što bode u oči je povećanje plaća, a posebno bodu u oči naknade za Upravno vijeće gdje ste sami rekli da se broj sa tri povećava na pet, a naravno među njima nema članova HDZ-a. Šalim se. Dakle, povećanje je povećanje i to je ono što mi kao Klub vijećnika Hrvatske demokratske zajednice, nažalost, bez obzira na sve navedeno, ne možemo podržati“, rekao je Jurić.

U nastavku se rasprava o ovoj točki svela na raspravu o osobi Josipa Dolenca, ratnog petrinjskog gradonačelnika. U Dolenčevu obranu stali su gradonačelnik Dumbović  i HDZ-ov Inoslav Brkić, ističući kako je riječ o diplomiranom inženjeru agronomije, čovjeku od struke i odgovornoj osobi.

„Koliko članova Upravnog vijeća ima? To ne odlučuje Josip Dolenec. To odlučuje osnivač. Centar za šljivu i kesten veoma je bitan, jer polaznici njihovih programa stječu diplomu. S tom diplomom oni svoje proizvode mogu prodavati na kućnom pragu. Inače možete imati OPG, ali ako nemate dokument o usvojenom znanju i da to znanje imate, ne možete s OPG-om poslovati“, rekao je vijećnik Brkić.

Nenad Radošević iz HNS-a pojasnio je kako njegova kritika nije bila upućena Josipu Dolencu kao osobi, nego kao ravnatelju koji Centar za šljivu i kesten predstavlja kao odgovorna osoba.

„Da je netko drugi u pitanju, opet bih rekao isto. Ne umanjujem ja ničiju stručnost ni rad. Ono u što sam ja izrazio sumnju je to što se većina sredstava troši na plaće i Upravno vijeće. I tu sam zamolio za susretljivost i racionalizaciju“, rekao je Radošević.

Josip Dolenec podsjetio je vijećnike kako je Centar za šljivu i kesten ustanova u obrazovanju.

„Mi se ne možemo baviti trgovinom. Mi živimo od sredstava koja dobijemo od plasmana vlastitih programa obrazovanja. Mi nismo trgovačko društvo. Sredstva dobivena možemo prikazati, odnosno vratiti u obrazovne programe i dok god ne budemo bili na neki drugi način transformirani, mi ćemo morati dobrim dijelom biti na sredstvima Grada“, dodao je Dolenec.

Da je rasprava otišla u pogrešnom smjeru i da se svela na osobnu razinu zaključio je i HDZ-ov Željko Tonković. No i on je ravnatelju prigovorio što se predloženim izmjenama i dopunama smanjuju izdaci za aktivnosti Centra a povećavaju troškovi za plaće zaposlenih i naknade za članove Upravno vijeća.

Nezavisni Antun Tadić kazao je da njega ne zanimaju imena direktora i ravnatelja, ali ga zanima kada će se vidjeti rezultati

„Pet godina ja slušam stalno kako grmi. I uvijek se najavljuje nešto, a nikako da kiša padne. Kad ćemo ubirati plodove tih investicija u Centar za šljivu i kesten ili recimo Razvojnu agenciju PETRA“, pitao je Tadić.

Nakon rasprave, uslijedilo je glasovanje o ovoj točki dnevnog reda. Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Programa rada i financijskog plana JU “Centra za šljivu i kesten” Donja Bačuga za 2018. godinu, usvojen je većinom glasova (11 za i 8 suzdržanih).

U nastavku sjednice, na dnevni je red došao i Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Financijskog plana Turističke zajednice Grada Petrinje za 2018. godinu. Prijedlog je predstavila direktorica Ivanka Držaj koja je napomenula da se predložene izmjene i dopune financijskog plana odnose isključivo na sredstva planirana iz gradskog proračuna.

„Mi kao Turistička zajednica, za razliku od ostalih javnih ustanova, podliježemo Zakonu o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, te sukladno tom Zakonu, Skupština kao najviše tijelo donosi konačne izmjene i dopune Plana, a isto tako i programe i izvješća. Ovdje bih željela istaknuti da se najveće povećanje u ovom prijedlogu izmjena i dopuna odnosi na programske aktivnosti, točnije na organiziranje manifestacija i to u dogovoru s Uredom gradonačelnika i s Upravnim odjelom za poljoprivredu gdje planiramo povećati naše aktivnosti. Riječ je prvenstveno o manifestaciji „Adventu u Petrinji“ koja bi trebala trajati mjesec dana. Isto tako, povećanje troškova imali smo i za manifestaciju „Lovrenčevo u Petrinji“. Ističem smo ova najveća povećanja, a jedno takvo imali smo i za predstavljanje Petrinje u Zagrebu koje je održano prije mjesec dana“, izvijestila je Držaj.

U raspravi su sudjelovali HDZ-ovi Željko Tonković koji je upozorio kako TZ od Grada dobiva nekih 204 tisuće kuna više, ali da je u prijedlogu izmjena i dopuna prikazana samo rashodovna,a ne i prihodovna strana te predsjednica Gradskog vijeća Magdalena Komes koju je zanimalo kakvi su efekti postignuti predstavljanjem Petrinje na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.

„Petrinja je već nekoliko puta bila na Trgu glavnog grada na predstavljanju i koliko smo mogli primijetiti, za te su prezentacije izdvojena dosta velika sredstva. Zanima me, je li Petrinja povratno imala kakvu korist u smislu turističkih prijava, dolazaka turista i slično?“, pitala je Komes.

„Prihode ja nisam mogla ovdje staviti iz razloga što mi imamo primjerice ostale prihode od članarina, od boravišne pristojbe, ostale prihode na temelju javnih natječaja, gdje smo dobili sredstva od Hrvatske turističke zajednice, Sisačko-moslavačke županije, Turističke zajednice Sisačko-moslavačke županije i Ministarstva kulture. To je ono što sam rekla na početku – znači tu prihodovnu stranu, sveukupne prihode, taj plan nama donosi Skupština Turističke zajednice. Ovo ovdje se izričito odnosi na sredstva iz gradskog proračuna“, odgovorila je Držaj Tonkoviću.

Što se tiče pitanja o predstavljanju Petrinje u Zagrebu, Držaj je rekla:

„Na ovo pitanje mogu potvrdno odgovoriti. Upravo su naši OPG-ovci, proizvođači suvenira i ostali koji su sudjelovali i izlagali svoje proizvode, izuzetno zadovoljni, jer za njih, po pitanju prihoda, jedan dan predstavljanja u Zagrebu je možda kao sudjelovanje na svim manifestacijama zajedno. Znači, zaradili su naši domaći. Druga stvar, mi smo upravo na ovom predstavljanju najavili i našu sljedeću manifestaciju – radilo se o Festivalu kestena. Tu je bio iskazan dobar interes i na temelju toga smo organizirali dolazak još jednog autobusa u Petrinju, znači mimo ovih ostalih grupa koje su se ranije najavile, poput planinarskih udruga i društava“.

Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Financijskog plana Turističke zajednice Grada Petrinje za 2018. godinu usvojen je većinom glasova (12 za, 7 suzdržanih).

Na red su potom došle i II. Izmjene i dopune Financijskog plana POU Hrvatski dom Petrinja za 2018.godinu o čemu je izvijestio ravnatelj ove ustanove, Milan Herceg.

„Moram napomenuti da mi nismo u nijednoj stavci odstupili od visine proračuna za ovu godinu, jedino što smo u samom proračunu izvršili neke konfekcijske izmjene, znači presložili smo određene stavke po kontima, obzirom da se polako pripremamo i za Riznicu za sljedeću godinu. Isto tako, što se tiče samog završnog rebalansa koji će najvjerojatnije biti u 12. mjesecu, htio bih naglasiti, s čim se možemo i pohvaliti, da će najvjerojatnije u zadnjem rebalansu konkretna stavka proračuna Hrvatskog doma biti povećana za nekakvih 40 % od ukupno 794, na nekih 800 tisuća kuna, jer je Hrvatski dom prošao na EU projektu „Kultura dana“. Već do kraja godine će nam dio sredstava, odnosno 30 ili 40 % sredstava za korištenje tog projekta koji smo mi nazvali „Kultura svima“ i koji traje 16 mjeseci, morati ući u završni rebalans koji ćemo najvjerojatnije imati do kraja godine“, najavio je Herceg koji je vijećnike podrobnije informirao o samom projektu i partnerima s kojima ga Hrvatski dom provodi.

U raspravu koja je uslijedila, uključila se vijećnica Svjetlana Lazić (SDP).

„U ovom financijskom planu Hrvatskog doma, možemo reći da su vlastita sredstva, vlastiti prihodi Hrvatskog doma planirani u iznosu od 91 tisuću kuna. Sredstva Grada 2 milijuna 676 tisuća kuna, Županije 56 tisuća, Ministarstva kulture 75 tisuća. Ukupno, oko 2 milijuna i 900 tisuća kuna“, navela je Lazić koju su zanimale pojedine stavke. Između ostalog, prihod od zakupa prostora koji na godišnjoj razini iznosi 10 tisuća kuna.

„Svi mi koji se bavimo politikom, pa imamo stranku koja treba održati nekakvu konvenciju ili nešto u dvorani Hrvatskog doma, znamo da to plaćamo. Dvorana je 300 kuna, ako se cijena nije mijenjala. Sad ovdje ispada da se ta dvorana, odnosno sve dvorane u Hrvatskom domu iznajmljuju na mjesečnoj razini u nekakva dva i pol sata. To mi je nekako premalo, jer znamo da se tamo održavaju i drugi sastanci, konvencije i slično. Ili svi ne plaćaju ili je procjena kriva“, rekla je Lazić.

„Ovo što vi kažete 10 tisuća kuna, to su prihodi koji se jedino tiču upravo političkih stranaka, eventualno privatnih osoba. Sve gradske udruge, čak poduzeća, znači sve ono što je u vlasništvu Grada ili ono što je na financiranju Grada Petrinje, kod nas u Hrvatskom domu dobiva besplatan prostor, besplatno korištenje… Programi koje održavaju udruge ili bilo koja gradska organizacija, koji su na dobrobit građana, mislim da bi bilo besmisleno da mi kao Hrvatski dom, kao Pučko otvoreno učilište naplaćujemo prostor, obzirom da smo i sami na proračunu Grada. Otuda je i ovako, možda mala cifra, ali ako Gradsko vijeće odluči, donese takvu odluku, normalna stvar da ćemo mi kao Hrvatski dom naplaćivati u punoj tarifi svima, pa „kako babi, tako i stričevima“, odgovorio je Herceg.

Gradonačelnik Darinko Dumbović u raspravi je podsjetio kako je Grad uložio 880 tisuća kuna kako bi, nakon 20 godina „natezanja“, konačno postao vlasnikom Hrvatskog doma 1/1. Naglasio je kako je sada pred Gradskim vijećem donošenje odluka važnih za energetsku obnovu zgrade Hrvatskog doma kroz različite natječaje. Nedopustivo je, rekao je, da u centru grada imamo salonit na krovu Hrvatskog doma. Upozorio je i kako u budućnosti treba razmotriti uvjete po kojima udruge koriste prostore Hrvatskog doma.

„Znamo da su dolje u Hrvatskom domu neke udruge. Za njih se plaćaju i struja i voda i sve ostalo. Sve to na kraju košta. A sve te udruge kojima se ne naplaćuje, dobivaju određeni dio novaca kroz proračun, kroz transfer. To vrijedi recimo i za šport. Nigdje ne piše ni struja ni voda nit peleti i sve ono što pomažemo kroz objekte koje Grad održava i plaća. Odlično bi bilo kad bi se svaka udruga danas- sutra, ne znam, možda u sljedećoj godini izjasnila i rekla – da mi ćemo trebati usluge Hrvatskog doma za 600 kuna ili 800, pa neka onda udruga to i plati, jer obično ispada da imamo neke udruge koje su privilegirane i one koje to nisu. Ne bismo trebali raditi tu vrstu diskriminacije i možda bismo to danas- sutra mogli ustrojiti, ne odmah, za ovu godinu, ali za sljedeću godinu, da u planovima udruga budu upravo ti određeni najmovi“, rekao je Dumbović.

Prijedlog II. Izmjena i dopuna Financijskog plana POU Hrvatski dom Petrinja za 2018.godinu jednoglasno je usvojen (19 glasova za), baš kao i Prijedlog II. Izmjena i dopuna Financijskog plana Vatrogasne postrojbe Grada Petrinje za 2018. godinu koji je vijećnicima predstavio zapovjednik Vatrogasne postrojbe Zvonimir Ljubičić.

„Napravili smo preraspodjelu unutar stavki i smanjenje proračuna je za 53.300,00 kuna. Neke stavke su nam se povećale zato što smo imali dosta prijevoza vode, odnosno polijevanja ulica, gdje su nam se povećali troškovi goriva i vode. Dobili smo i od MUP-a donaciju jednog vozila – land rover koji ćemo preurediti u jedno malo brzo tehničko vozilo. Tu smo morali izdvojiti 20 tisuća kuna da ga preuredimo. Raspisan je i natječaj za novo vatrogasno vozilo – novu vatrogasnu autocisternu, kompletno opremljenu koja će napokon služiti za prijevoz pitke vode, jer na ovoj cisterni koju imamo baš jučer smo imali veći kvar. I Vatrogasna zajednica, ako mogu spomenuti, ide u nabavku dva nova kombi vozila. Što se tiče Grada i vas kao gradskih vijećnika i gradonačelnika, napravljen je sporazum kojim će kompletna dugovanja prema Vatrogasnoj zajednici biti podmirena“, izvijestio je Ljubičić.

U raspravu o ovoj točki uključili su se HNS-ov Nenad Radošević i SDP-ova Svjetlana Lazić. Oboje su pohvalili izneseni prijedlog kao „ogledni primjer kako se treba raditi plan i program, u ovom slučaju prijedlog izmjena i dopuna proračuna Vatrogasne postrojbe grada Petrinje“.  Prijedlog je usvojen jednoglasno (19 glasova za).

 

Komentari

Slađana Marković Novinar

Osvježenje Petrinjskog radija od srpnja 2016.godine. Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.