Dodijeljene diplome polaznicima „Male škole“ UOSI SMŽ, predstavljeni rezultati projekta „Mogućnosti-a ne ograničenja“ Dodijeljene diplome polaznicima „Male škole“ UOSI SMŽ, predstavljeni rezultati projekta „Mogućnosti-a ne ograničenja“
PETRINJA – Udruga osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije tijekom protekle školske godine provodila je program „Mogućnosti-a ne ograničenja“ koji je bio financiran od strane... Dodijeljene diplome polaznicima „Male škole“ UOSI SMŽ, predstavljeni rezultati projekta „Mogućnosti-a ne ograničenja“

PETRINJA – Udruga osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije tijekom protekle školske godine provodila je program „Mogućnosti-a ne ograničenja“ koji je bio financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja sa 125 tisuća kuna kao što je program bio sufinanciran sredstvima jedinica lokalne i regionalne uprave i samouprave.

mktekst11

„Glavni cilj programa je bio poboljšanje integracije djece predškolskog i školskog uzrasta s razvojnim intelektualnim i motoričkim teškoćama u redovni odgojno-obrazovni sustav na cjelokupnom području Sisačko-moslavačke županije. Mislim da smo i ove godine uspješno pripremili našu djecu, jer polovica njih ulazi u obrazovni sustav“, pojasnila je na početku Aleksandra Milković, izvršna direktorica Udruge i voditeljica programa.

mktekst

Dodaje kako su aktivnosti programa bile usmjerene na poboljšanje integracije djece u obrazovni sustav ali i jačanje roditelja, kao i na promicanje i senzibilizaciju „djece urednog zdravstvenog razvoja“ u osnovnim i srednjim školama naše županije.

mktekst2

„To smo provodili kroz brojne aktivnosti, a najznačajnije su radna terapija za djecu s teškoćama u razvoju, program Male škole i pomoći u učenju, domaćinstvo – program stjecanja navika neophodnih za samostalan život i izvanučioničku nastavu, psihoterapeutske radionice, radionice za roditelje, provodili smo edukativne tribine i okrugle stolove, te smo provodili edukativnu tribinu tijekom svibnja o osobama s invaliditetom o njihovom zapošljavanju i uključivanja kao aktivne članove zajednice. Tu je jedan lijep projekt kojeg provodimo u osnovnim i srednjim školama „Moj doprinos društvu jednakih mogućnosti“, rekla je Milković.

mktekst4

U sklopu projekta proveden je stručni individualni terapeutski rad, odnosno radna terapija i tijekom sedam mjeseci trajanja projekta bilo je uključeno 59 djece s teškoćama u razvoju i invaliditetom te su održana 1042 individualna termina.

mktekst5

Program „Male škole i pomoć u učenju“ provodila je Selma Buljubašić, a od siječnja do kraja kolovoza ove godine u program je bilo uključeno 18 polaznika „Male škola“ i 10 učenika koji su koristili uslugu pomoći u učenju. Održano je 56 grupnih termina, 290 individualnih termina i 147 termina pomoći u učenju.

mktekst3

„Od 18 polaznika, dvoje djece je uključeno u redovan razredni odjel, jedno dijete u redovan razredni odjel s individualiziranim pristupom uz asistenta. Dvoje djece će biti uključen u redovan razredni odjel s prilagođenim programom uz individualizirani pristup i asistenta, jedno dijete će pohađati nastavu u kući s individualiziranim pristupom. Dvoje djece će ići u poseban razredni odjel uz asistenta, jedno dijete će ići u poseban razredni odjel uz individualizirani pristup. Devetero djece je dobilo odgodu“, pojasnila je Buljubašić te dodaje kako i od iduće školske godine očekuju 20-tak korisnika u „Maloj školi“.

mktekst6

„Mislim da su ovi rezultati ok, mogli su biti i bolji da je naše društvo u kojem živimo više osviješteno i da ima više empatije za djecu s teškoćama. To je nešto na čemu sustav treba raditi i nama su trenutno tu ruke vezane. Ja se nadam da će u budućnosti biti više djece koja će biti uključena u redovan sustav obrazovanja i da će im se pružiti prilika u tom njihovom početku“, dodala je Buljubašić.

mktekst7

U program „Domaćinstvo-program stjecanja navika neophodnih za samostalan život“ bili su uključeni učenici iz Odjela za učenike s teškoćama u razvoju Osnovne škole Dragutina Tadijanovića, ukupno 19 učenika te je realizirano 35 nastavnih sati domaćinstva. U sklopu izvanučioničke nastave realizirane su bile četiri aktivnosti.

mktekst8

„Također smo provodili psihoterapeutske razgovaraonice za roditelje. Nastavljamo s njima od mjeseca rujna kroz projekt kojeg smo isfinancirali kroz trogodišnji program financiran preko Ministarstva demografije. Održano je pet razgovaraonica koje daju podršku roditeljima na neki neizravan način, međusobno se ojačavamo, upoznajemo, pričamo o svojim problemima. Novina je da ćemo od ove jeseni imati i individualne psihoterapeutske razgovaraonice s našom dr.sc.Dašom Poredoš Lavor i jednom mjesečno i dalje grupe“, nastavila je Milković.

mktekst9

Tijekom trajanja projekta provedene su tri radionice za roditelje. „Također jedan program kojeg smo imali u sklopu ovog projekta koji je jako značajan je bio ulazak u srednje i osnovne škole radi senzibilizacije djece i mladih urednog zdravstvenog razvoja kako bi ih upoznali da prihvaćaju djecu koja su drugačija od njih, ali i da ih potaknemo danas sutra da postanu volonteri i da aktivno sudjeluju u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom. Da je bilo dobro prihvaćeno, to je obično bilo kroz njihov sat građanskog odgoja, je to da je ukupno sudjelovalo 457 učenika, 378 učenika srednjih škola i 79 učenika osnovnih škola“, rekla je Milković.

mktekst10

Na samom kraju dodijeljene su diplome polaznicima „Male škole“ koji su se proteklih osam mjeseci pripremali za što bolju integraciju u osnovnoškolski obrazovni sustav. Projekt je proveden na području Sisačko-moslavačke županije, točnije Petrinje, Siska, Novske i Topuskog, a partneri su bili Osnovna škola Dragutina Tadijanovića Petrinja, Strukovna škola Sisak, Srednja škola Viktorovac Sisak, Srednja škola Novska i Srednja škola Topusko. Izvoditeljice programa su bile Jasmina Šakinović i Veronika Muža, Selma Buljubašić, dr.sc.Daša Poredoš Lavor i Veronika Bernić.

mktekst12

Komentari

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.