„Glumci – župljani“ iz Budaševa u Petrinji izveli scenski prikaz „Života blaženog Alojzija Stepinca“ „Glumci – župljani“ iz Budaševa u Petrinji izveli scenski prikaz „Života blaženog Alojzija Stepinca“
PETRINJA – U organizaciji UDVDR-a Ogranka Petrinja, POU Hrvatski dom Petrinja i Gradske knjižnice i čitaonice Petrinja u Velikoj dvorani Hrvatskog doma izveden je... „Glumci – župljani“ iz Budaševa u Petrinji izveli scenski prikaz „Života blaženog Alojzija Stepinca“

PETRINJA – U organizaciji UDVDR-a Ogranka Petrinja, POU Hrvatski dom Petrinja i Gradske knjižnice i čitaonice Petrinja u Velikoj dvorani Hrvatskog doma izveden je scenski prikaz „Život blaženog Alojzija Stepinca“. Predstavu je izvela dramska skupina „Glumci- župljani“ iz Budaševa.

Voditeljica ove dramske skupine, učiteljica Ljiljana Slunjski koja ima dugogodišnje iskustvo u vođenju glumaca amatera, kako djece tako i odraslih, ispričala je kako je predstava nastala.

„I prije predstave o našem blaženiku, radila sam s mladima. Zapravo, cijeli moj život i profesionalni rad vezani su uz glumu i male i velike glumce. Radili smo već s mladima u župi u našem mjestu predstavu o svetom Jurju. Zatim smo radili predstavu o Veroniki Desinićkoj, dakle legendu o Velikom Taboru i onda sam poželjela raditi predstavu o blaženiku po kojem naša župa nosi ime“.

Do teksta koji bi poslužio kao predložak predstave, u početku nije bilo lako doći, kaže Slunjski:

„Pričala sam s jednom svojom prijateljicom o tome kako želim raditi scenski prikaz života blaženog Alojzija Stepinca, ali i da se trebam „baciti“ na veliko istraživanje, jer ipak su u pitanju povijesne činjenice i ne može se takva predstava raditi samo tako. Rekla mi je kako ona ima već gotov tekst koji je dobila mailom iz Zagreba od jednog prijatelja koji je aktivan u Zagrebačkoj nadbiskupiji. Inače, scenarij je napisala gospođa Ivana Foretić, a ja sam tako gotovo scenarij dobila, eto, Božjom providnošću“.

Glumce je, kaže, pronašla među župljanima koji su se rado odazvali pozivu da sudjeluju u predstavi.

„Krenuli smo vježbati uoči Stepinčeva, krajem siječnja ove godine. Želja nam je bila da darujemo tu predstavu našim župljanima na samo Stepinčevo, na sam župni blagdan i to smo i napravili. Nitko od nas nije se nadao takvom odazivu kakav je bio u društvenom domu na toj našoj prvoj izvedbi. S više strana ljudi su nas poticali da predstavu izvedemo i drugdje jer je kvalitetno pripremljena i izvedena“.

Uskoro su im pozivi počeli stizati i iz drugih župa, pa su do sada, osim u Budaševu, nastupili i u Popovači za Dan grada, potom u sisačkom Kazalištu 21 te pred punom dvoranom Rafinerijskog doma u Sisku. Tamo su ih zapazili i članovi Udruge dragovoljaca i veterana Domovinskog rata – Ogranka Petrinja koji su ih pozvali da 21. listopada gostuju u Petrinji.

U ovoj predstavi glumi i po nekoliko članova pojedinih obitelji, budaševskih župljana. Alojzija Stepinca u dječačkoj dobi glumi Marko Slunjski, dok ulogu odraslog Stepinca tumači vjeroučitelj Siniša Medarić.

Voditeljica dramske skupine „Glumci- župljani“ iz Budaševa ističe kako u tome što rade imaju veliku podršku svog župnika, vlč. Krešimira Bulića.

„Obzirom da smo mi Župa blaženog Alojzija Stepinca, započeli smo veliku devetnicu – svakog desetog u mjesecu kroz devet mjeseci molimo uz nazočnost poznatih gostiju i svjedoka – okupljamo se u molitvi na svetoj misi kako bi se naš blaženik proglasio svetim. Vjerujemo da će do kraja devetnice to tako i biti. Radeći ovu predstavu svi smo naučili puno toga o njegovom životu, onoga što nismo znali. I ljudi iz publike kad nam poslije predstave priđu, kažu da su kroz nju dosta naučili o životu našeg blaženika“, zaključila je Slunjski.