Izbornik
Share on facebook
Share on twitter
Armin 5

“Potres i djeca u krizi: Trebaju li svi isto?” Psiholog Hadžić: “Pustite djecu da izraze emocije i pokušajte im uliti sigurnost kroz igru”

PETRINJA – Savjetovalište za djecu, adolescente i obitelj koje djeluje pri Pučkom otvorenom učilištu Hrvatski dom Petrinja, Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba, Agencija za odgoj i obrazovanje i Ministarstvo znanosti i obrazovanja u srijedu, 20. siječnja 2021. s početkom u 12:00 sati organiziraju on-line seminar “Potres i djeca u krizi: Trebaju li svi isto?”.

Više o ovom on-line seminaru rekao nam je psiholog, prof. Armin Hadžić, voditelj petrinjskog Savjetovališta za djecu, adolescente i obitelj:

“Seminar će voditi naša eminentna stručnjakinja, doc.dr.sc. Bruna Profaca iz Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba. Riječ je o on-line seminaru za stručnjake: učitelje, nastavnike, stručne suradnike, ravnatelje škola. Namijenjen je upravo njima da ponudi pomoć – na koji način sada razumjeti potres sa strane problema mentalnog zdravlja; na koji način djeca reagiraju, što je prirodna, normalna reakcija koju možemo očekivati, a što je već nešto što ide u jedan patološki odgovor; na koji se način roditelji trebaju nositi s time i na koji način pružati podršku roditeljima. Bit će govora i o “krugovima ranjivosti” – imamo taj primarni krug koji čine svi oni koji su direktno pretrpjeli štetu od potresa, onda imamo širi krug gdje imamo štetu za bližnje i sa svim tim ljudima, osobama koje su u prvom, drugom ili daljnjim krugovima se drugačije radi i drugačiju vrstu pomoći trebaju”, kaže Hadžić.

(Prijave za sudjelovanje na navedenom on-line seminaru omogućene su na aplikaciji za prijave na stručne skupove Agencije za odgoj i obrazovanje na poveznici : http://ettaedu.azoo.hr/. Pozivnicu za sudjelovanje zainteresiranim učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima bit će dostavljene na adrese elektroničke pošte prijavljenih učitelja i nastavnika najkasnije do 16:00 sati u utorak, 19.siječnja 2021.).

U suradnji s Poliklinikom za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba, Agencijom za odgoj i obrazovanje i Ministarstvom znanosti i obrazovanja uskoro će organizirati još jednu veliku on-line edukaciju, najavio je Hadžić.

“Drago mi je reći da u suradnji s navedenim ustanovama, vodećim u Republici Hrvatskoj, do početka školske godine planiramo još jedan veliki seminar – edukaciju na kojoj ćemo imati tri, četiri teme koje će se odnositi na ovaj problem. Ovdje će ponovno biti uključeni učitelji, nastavnici, stručni suradnici škola, ravnatelji, pogotovo pred polazak u školu, da vidimo na koji se način nastavnici mogu nositi s prvim danom škole, prvim tjednom – što reći, kako se ponašati. Znači, to je jedan niz, jedan ciklus kojim nastojimo osposobiti, omogućiti neke kompetencije našim nastavnicima, učiteljima, pedagoškim djelatnicima koji će u prvom redu biti u radu s djecom i mladima – dakle, na koji način se oni sami mogu nositi s tim, na koji način raditi s djecom, na koji način s roditeljima i razumjeti koliko je to kompleksno i koje reakcije kod djece izaziva prirodna katastrofa kao što je potres.”

Hadžić je u razgovoru za Petrinjski radio dao i nekoliko smjernica kako djeci olakšati da se nose sa situacijom prouzročenom potresima.

“Moramo razumjeti da su mnoge reakcije koje bismo prije smatrali neprimjerenima i bili zabrinuti zbog njih, da su dio normalnog repertoara djeteta, normalna reakcija na nenormalnu situaciju i da je važno dijete pustiti da izrazi emocije, makar to nama izgledalo neprimjereno, makar nam izgledalo da je to preagresivno, da je dijete prebijesno ili preutučeno, da plače. Imamo i taj neki “tihi” način kad djeca “gutaju”u sebi i zatvorena su, a imamo i taj jedan “glasni” način kroz koji djeca preburno reagiraju, bilo to u ponašanju, bilo u emocijama. Evo, roditelji mi govore, pogotovo manje djece – djeca počnu pljuvati, počnu govoriti ružne izraze, tući mlađu braću i sestre, biti jako agresivni, biti neposlušni, odjednom se počnu bacati, vrištati – roditelji ne znaju što im je. Treba razumjeti da je vaše dijete normalno dijete i da je to jedna reakcija na proživljeno i da trebamo vidjeti o učestalosti i dužini vremena koliko traje ta reakcija na taj jedan veliki stres i nesigurnost.”

Što možemo učiniti da djeci olakšamo ovu situaciju? Psiholog Hadžić kaže:

“Ono što mi koji smo roditelji ili staratelji ili bake i djedovi možemo napraviti je jednostavno prihvatiti dijete, dopustiti da ono izrazi tu svoju emociju ne ga odmah kažnjavati, pustiti, razgovarati s djetetom, dopustiti da dijete to izrazi van, dopustiti mu igru. Kad radim s djecom, mi imamo tu “traumatsku igru”- djeca non-stop ponavljaju scene iz potresa, djevojčice se igraju s Barbikama – Barbike “drže” zid od potresa, onda radimo neke terapijske igre da se djeca osjećaju sigurno – “gradimo” sigurne kućice u igri ili “vežemo”potres na nekim pukotinama da ne može ići dalje, tako da djeci kroz igru ulijemo sigurnost. Važno ih je poslušati, važno im je omogućiti da izraze emociju. Važno je prihvatiti i sebe i svoje granice i biti svjestan, ako mi ne možemo u tom trenutku – ako su baka i djed negdje u blizini, koji su ipak stabilniji ili netko u tom trenutku – mama, tata, tko je u tom trenutku stabilniji, da se posveti djetetu, da može pustiti dijete u tu neku reakciju, u to neko emocionalno “ventiliranje”, poručio je psiholog Hadžić.

Ono što nam još uvijek svima otežava situaciju – i djeci i odraslima, kaže psiholog, jest podrhtavanje tla koje još uvijek traje i koje predstavlja konstantni izvor stresa. Prestanak podrhtavanja tla i smirivanje tako ostaje jedna od najvećih želja svih, i velikih i malih stanovnika potresom pogođenih područja.

Slađana Marković

Slađana Marković

Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.

NAJNOVIJE VIJESTI

X