Zadovoljstvo radom Crvenog križa na potresom pogođenim područjima Banovine naziv je ankete koju je osmislila Petrinjka Ivana Begić. Radi se o osobnoj inicijativi. Ivana je na ideju za provođenjem istraživanja došla prateći cjelokupnu situaciju potresa na Banovini iz Njemačke u kojoj trenutno živi i radi.
ANKETU POPUNITE OVDJE
U razgovoru nam je otkrila više o anketi.
Kako ste došli na ideju za jednom ovakvom anketom?
„Kako sam i sama Petrinjka, jako vezana uz Petrinju i dalje, i iako živim posljednjih nekoliko godina u Njemačkoj, redovito pratim događanja u Hrvatskoj od prve minute potresa. Kako sam ujedno i psiholog i istrazivač po struci, osim osobnog interesa, promatram cjelokupnu dinamiku situacije i sa stručne strane, bilo da je riječ o izostanku koordinirane komunikacije s vrha države na početku tragedije, do trenutnog stanja koje obilježava iznimna neizvjesnost.
Nezadovoljna sam i razočarana mnogim potezima institucija, kaosom u informacijama koji traje i dalje, dva mjeseca nakon prvog potresa jer kada je riječ o psihološkom oporavku stanovnika, jasnoća i dostupnost informacija čine jedan od najvažnijih elemenata dugoročnog oporavaka od traume, a to je nešto o čemu se ne priča ni ne ističe u javnom prostoru kao bitno.
Konkretnu temu Crvenog križa sam odabrala kao početnu zbog lavine nezadovoljstva radom te organizacije koja je ključna u ovakvim situacijama, a koje traje od samog početka katastrofe.
Sama anketa obuhvaća i pitanja vezana uz generalnu situaciju nošenja s potresom, kao npr. razmišljanje o odlasku sa Banovine. Kao takvo, istraživanje je prvo sveobuhvatno istraživanje mišljenja i potreba stanovnika nakon potresa, i iako nije provedeno službeno od strane institucija (a trebalo je biti) ono i dalje može imati velik značaj i tezinu u poboljšanju donošenja odluka vodećih ljudi u bilo kojem segmentu državne i lokalne vlasti.
Zato je iznimno bitno da što vise ljudi anketu i ispuni kako bi dobili sto točniju sliku stvarnog stanja. Institucije bi trebale kontinuirano pratiti potrebe građana, ne samo u vrijeme katastrofe, te evaluirati svoj rad i tražiti povratne informacije, a to je samo jedan od elemenata zašto je istraživanje bitno.
S druge strane, često čujemo kako su izbori i/ili prosvjedi dva načina za utjecaj na promjenu stanja. Nisu, postoji i treći način, jednako glasnog odjeka, a to je artikulirani glas građana prikazan kroz informacije i brojke. Kada mišljenja postanu činjenice, teško ih je ignorirati. Zato je iznimno bitno da anketa dođe do što većeg broja ljudi. Slijedeći korak nakon prikupljanja odgovora je analiza i izrada dokumenta koji će biti javno dostupan i podijeljen institucijama i medijima. Razmišljam i o ostalim temama koje su građanima bitne i planiram nastaviti dalje s istraživanjem. Anketa o zadovoljstvu radom Crvenog kriza otvorena je do srijede 24.02. u ponoć, međutim s obzirom na smjer prvih rezultata i važnost takvog tipa istraživanja, razmišljam o produljenju roka jer je bitno da što vise ljudi sudjeluje.“, istaknula je Ivana.