Izbornik
ck1

Petrinjka osmislila anketu o radu Crvenog križa

Zadovoljstvo radom Crvenog križa na potresom pogođenim područjima Banovine naziv je ankete koju je osmislila Petrinjka Ivana Begić. Radi se o osobnoj inicijativi. Ivana je na ideju za provođenjem istraživanja došla prateći cjelokupnu situaciju potresa na Banovini iz Njemačke u kojoj trenutno živi i radi.

ANKETU POPUNITE OVDJE

U razgovoru nam je otkrila više o anketi.

Kako ste došli na ideju za jednom ovakvom anketom?

„Kako sam i sama Petrinjka, jako vezana uz Petrinju i dalje, i iako živim posljednjih nekoliko godina u Njemačkoj, redovito pratim događanja u Hrvatskoj od prve minute potresa. Kako sam ujedno i psiholog i istrazivač po struci, osim osobnog interesa, promatram cjelokupnu dinamiku situacije i sa stručne strane, bilo da je riječ o izostanku koordinirane komunikacije s vrha države na početku tragedije, do trenutnog stanja koje obilježava iznimna neizvjesnost.

Nezadovoljna sam i razočarana mnogim potezima institucija, kaosom u informacijama koji traje i dalje, dva mjeseca nakon prvog potresa jer kada je riječ o psihološkom oporavku stanovnika, jasnoća i dostupnost informacija čine jedan od najvažnijih elemenata dugoročnog oporavaka od traume, a to je nešto o čemu se ne priča ni ne ističe u javnom prostoru kao bitno.

Konkretnu temu Crvenog križa sam odabrala kao početnu zbog lavine nezadovoljstva radom te organizacije koja je ključna u ovakvim situacijama, a koje traje od samog početka katastrofe.

Sama anketa obuhvaća i pitanja vezana uz generalnu situaciju nošenja s potresom, kao npr. razmišljanje o odlasku sa Banovine. Kao takvo, istraživanje je prvo sveobuhvatno istraživanje mišljenja i potreba stanovnika nakon potresa, i iako nije provedeno službeno od strane institucija (a trebalo je biti) ono i dalje može imati velik značaj i tezinu u poboljšanju donošenja odluka vodećih ljudi u bilo kojem segmentu državne i lokalne vlasti.

Zato je iznimno bitno da što vise ljudi anketu i ispuni kako bi dobili sto točniju sliku stvarnog stanja.   Institucije bi trebale kontinuirano pratiti potrebe građana, ne samo u vrijeme katastrofe, te evaluirati svoj rad i tražiti povratne informacije, a to je samo jedan od elemenata zašto je istraživanje bitno.

S druge strane, često čujemo kako su izbori i/ili prosvjedi dva načina za utjecaj na promjenu stanja. Nisu, postoji i treći način, jednako glasnog odjeka, a to je artikulirani glas građana prikazan kroz informacije i brojke. Kada mišljenja postanu činjenice, teško ih je ignorirati. Zato je iznimno bitno da anketa dođe do što većeg broja ljudi.   Slijedeći korak nakon prikupljanja odgovora je analiza i izrada dokumenta koji će biti javno dostupan i podijeljen institucijama i medijima. Razmišljam i o ostalim temama koje su građanima bitne i planiram nastaviti dalje s istraživanjem. Anketa o zadovoljstvu radom Crvenog kriza otvorena je do srijede 24.02. u ponoć, međutim s obzirom na smjer prvih rezultata i važnost takvog tipa istraživanja, razmišljam o produljenju roka jer je bitno da što vise ljudi sudjeluje.“, istaknula je Ivana.

Mario Gršić

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.

NAJNOVIJE VIJESTI

X