Predstavljamo knjigu „Narodnjaci i turbofolk u Hrvatskoj : zašto ih (ne)volimo“ autora Alekseja Gotharija Pavlovsky Predstavljamo knjigu „Narodnjaci i turbofolk u Hrvatskoj : zašto ih (ne)volimo“ autora Alekseja Gotharija Pavlovsky
Jesu li »zatucani« oni koji vole »narodnjake«/turbofolk ili, upravo obrnuto, oni koji ih generalno i a priori odbijaju? Aleksej Gotthardi Pavlovsky, istražujući i analizirajući... Predstavljamo knjigu „Narodnjaci i turbofolk u Hrvatskoj : zašto ih (ne)volimo“ autora Alekseja Gotharija Pavlovsky

Jesu li »zatucani« oni koji vole »narodnjake«/turbofolk ili, upravo obrnuto, oni koji ih generalno i a priori odbijaju? Aleksej Gotthardi Pavlovsky, istražujući i analizirajući razloge popularnosti dotične glazbe u Hrvatskoj i predstavljajući pritom i njezin nastanak i razvoj na izvorištu, u Srbiji i BiH, zaključuje kako su zapravo »zatucani« svi – jednostavno zato jer se više nitko ne može izmaći djelovanju i principima funkcioniranja popularne kulture, koja nas svakodnevno bombardira komercijalnim sadržajima i koji su zbog toga postali sastavnim dijelom naših života.

Autor se u knjizi Narodnjaci i turbofolk u Hrvatskoj poslužio etnološkom metodom kvalitativnih intervjua s velikim brojem kazivača – konzumenata različite dobi, spola i društvenog položaja, glazbenih izvođača i autora, menadžera, ugostitelja, urednika diskografskih kuća, glazbenih kritičara, novinara, radijskih i TV urednika. Predstavljajući i analizirajući na taj način prikupljenu građu, stavlja je u odnos s antropološkom, (etno)muzikološkom i publicističkom literaturom koja se bavi istim fenomenom, odnosno načinima i procesima funkcioniranja popularne kulture. Temeljem toga zaključuje da »narodnjaci«/turbofolk u potpunosti funkcioniraju prema dotičnim principima, upravo kao i sva ostala komercijalna/popularna glazba Hrvatske, Europe ili svijeta, u čemu (oduvijek) i leži glavni razlog njihove popularnosti.

»Knjiga Narodnjaci i turbofolk u Hrvatskoj predstavlja prvu znanstvenu monografiju posvećenu fenomenu ‘narodnjaka’ (ili turbofolka), koja je s jedne strane usmjerena deskripciji povijesti fenomena od njezinih začetaka i izvorišta, a s druge, analizi razloga popularnosti ovoga oblika glazbe u Hrvatskoj.«

Iz Recenzije, dr. sc. Ines Prica, znanstvena savjetnica za etnologiju i folkloristiku

O autoru

Aleksej Gotthardi Pavlovsky (Rijeka, 1964.) doktor je etnologije i kulturne antropologije (diplomirao, magistrirao i doktorirao na Odsjeku za etnologiju i kulturnu antropologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu). Objavljuje stručne i znanstvene radove u relevantnim časopisima. Od 1990. godine radi na HRT-u kao urednik/scenarist/komentator dokumentarnih TV emisija o popularnoj i tradicijskoj kulturi i TV prijenosa folklornih priredbi. Od oko sto sedamdeset dokumentaraca kojima je urednik i (ko)scenarist, tridesetak je prikazano u službenim konkurencijama međunarodnih i domaćih festivala etnografskog, odnosno dokumentarnog filma, među kojima je njih dvadesetak dobilo nagrade ili priznanja. U razdoblju 1999. – 2003. bio je predsjednik Hrvatskoga etnološkog društva.

 (…) Usred rata, u Vukovaru, dakle, pod najvećom opsadom u Vukovaru, (…) radila je jedna birtija u noći, kojoj je zid bio razrušen, iz koje je orila »ćirilica«. Dakle, orili su se svi mogući narodnjaci iz Srbije, ja sam pitao tko to sluša ovdje, to su bili specijalci iz Gline koji su došli, dakle to su bili Brođani koji su došli iz Gline nakon one velike akcije, Vukovaru u pomoć, puno njih je izginulo, gotovo svi. Ja sam njih pitao zašto to slušate, oni su rekli pa to smo slušali i ranije, to slušamo i sad…

(Izvadak iz kazivanja u knjizi)

Komentari

Mario Gršić Direktor / Novinar / Voditelj

Svoj put na Petrinjskom radiju započinje kao student, a nakon pet godina dobiva priliku za zaposlenje. Osim što ga možete čuti u radijskom eteru, ponekad vidjeti i na novinarskom terenu, uređuje još glazbenu emisiju Slušaonica kao i emisiju o svakodnevnim životnim pričama I to je život. Od 2016.godine postaje direktor Petrinjskog radija.