Izbornik
odrzimojkorak

Predstavljen projekt „(O)drži moj korak!“ kojeg provodi Agencija lokalne demokracije Sisak

SISAK – U Sisku je održana konferencija za novinare na kojoj je predstavljen projekt „(O)drži moj korak!“ kojeg provodi Agencija lokalne demokracije Sisak u partnerstvu sa Gimnazijom Sisak, Srednjom školom Ivana Trnskog iz Hrvatske Kostajnice i Sisačko – moslavačkom županijom.

Projekt je usmjeren na razvoj praktičnog programa obrazovanja o održivom razvoju djece i mladih kroz volontiranje i rad školskih volonterskih klubova. Osim toga, usmjeren je na međusektorsko partnerstvo u podizanju svijesti o održivom razvoju kroz volontiranje.

Projekt je započeo 1. lipnja 2019. godine i traje 24 mjeseca, a sufinancira ga Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje.

Dosadašnje aktivnosti i očekivane rezultate projekta predstavile su predsjednica Agencije lokalne demokracije Sisak Paula Raužan i voditeljica projekta Tamara Rabljenović te Klara Počekal Ivičinec, koordinatorica volontera u ALD Sisak uz predstavnike partnerskih škola, profesoricu Marijanu Milas iz Gimnazije Sisak i pedagoginju Mirelu Majstorović iz Srednje škole Ivana Trnskog Hrvatska Kostajnica.

Do sada su provedene slijedeće aktivnosti: Trening za trenere na temu praktičnog rada s mladima na temu održivog razvoja na kojem je sudjelovalo ukupno 16 predstavnika škola i učenika koji tvore radne skupine škole; Edukacija za predstavnike škola o osmišljavanju i provođenju programa školskog volontiranja te Radionice o volontiranju za učenike u kojima je sudjelovalo ukupno 87 učenika. U prosincu 2019. godine obilježen je Međunarodni dan volontera kada je otvorena i Izložba fotografija volonterskih programa s područja Sisačko – moslavačke županije i kada su se dodijelile nagrade za volontere godine Grada Siska. Budući je Izložba putujuća, trenutno je postavljena u Srednjoj školi u Hrvatskoj Kostajnici te je dostupna posjetiteljima do kraja veljače 2020.

Provedena je  Analiza potreba partnerskih škola o vrsti volonterskih programa. Analiza se provela anketiranjem učenika i nastavnika i metodom fokus grupe. Obuhvatila je 16 nastavnika i 77 učenika, odnosno njih 10% kao reprezentativni uzorak od sveukupnog broja nastavnika i učenika njihovih škola. Cilj analize  bio je saznati upoznatost učenika s pojmom održivog razvoja, njihovo dotadašnje volontersko iskustvo te koje volonterske aktivnosti žele provoditi u sklopu budućih školskih volonterskih klubova. Analizom je pokazala da veliki broj učenika volontira i ima interes da tako i nastave. Zanimljivo je istaknuti da obrazovanje roditelja se nije pokazao kao bitan čimbenik koji utječe na učenikovu odluku želi li volontirati ili ne. Također je zanimljiv podatak da ukoliko učenici imaju u obitelji ili bližoj okolini primjer osobe koja volontira, često se i sami odlučuju na volontiranje. U sklopu volonterskog kluba učenici bi najviše željeli organizirali aktivnosti poput humanitarnih akcija, pomoći u učenju, akcije uređenja okoliša, radionice o zdravoj prehrani te radionice koje doprinose ravnopravnosti spolova i smanjenju govora mržnje. Analiza je bila jedan od alata koji je pomogao učenicima i nastavnicima da zajedno na demokratski način osmisle volonterski program škole.

Svoja iskustva sudjelovanja u projektu na konferenciji su podijelili učenici Jurica Posilović, Lucija Lamza i Laura Prpić, ujedno i članovi radne skupine u Gimnaziji Sisak koji su također radili na izradi volonterskih programa. Posebno su istaknuli kako su kroz edukacije i treninge dobili nova znanja u području volontiranja i aktivizma, upoznali nove ljude te se zbližili s profesorima što ranije nisu imali priliku, a kako je i od strane vršnjaka koji nisu dosada volontirali iskazano zanimanje za uključivanje u volonterske aktivnosti i angažman u budućim školskim volonterskim klubovima. Ističu kako su kroz volontiranje upoznali svoju zajednicu, ali i sebe.

Nositelji i partneri naglasili su kako su zadovoljni s tijekom provedbe projekta i odazivom učenika i njihovim sudjelovanjem u projektnim aktivnostima te su najavili neke od narednih događaja, a to su otvorenje školskog volonterskog kluba u Gimnaziji Sisak 21. veljače 2020. godine te u Hrvatskoj Kostajnici 24. veljače 2020. godine pri čemu su svi zainteresirani dobrodošli.

Vrijednost projekta je 1.145.856,64 kn od čega Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske sufinancira 1.085.027,30 kn.

Mario Gršić

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.

NAJNOVIJE VIJESTI

X