SMŽturističkanaslov

Promocija SMŽ kao turističke destinacije

Sisačko-moslavačka županija kao poželjna turistička destinacija s raznolikom ponudom, predstavljena je ovog četvrtka (28.svibnja 2020.) turističkim novinarima i djelatnicima u turizmu. Cjelodnevno proputovanje županijom krenulo je iz Repušnice, gdje je održana i uvodna prezentacija na kojoj je gostima „Zeleno-plava zipka Hrvatske“, slogan pod kojim Sisačko-moslavačka županija gradi svoju turističku prepoznatljivost, predstavljena kao odredište koje obiluje prirodnim ljepotama, bogatom kulturno-povijesnom baštinom, različitim manifestacijama te primamljivom enološkom i gastronomskom ponudom.

Foto: SMŽ

„Sisačko-moslavačka županija aktualnu epidemiološku situaciju može iskoristiti za snažan zamah turizma. Prošle je godine u županiji ostvaren rekordan broj noćenja – njih 120.000, a sada turisti posebno cijene sigurnost, zdravlje, očuvanu prirodu, mir i tišinu – neka od prepoznatljivih obilježja turizma Sisačko-moslavačke županije. Zbog toga se Županija odlučila na sustavno jačanje svoje turističke ponude“, rečeno je na uvodnoj prezentaciji u Repušnici.

U sklopu jačanja te ponude, u planu je i projekt „Hrvatske kuće vina“ koja bi trebala biti izgrađena u Popovači, najvećim dijelom sredstvima iz EU fondova. Ta kuća trebala bi povezati bogatu tradiciju i suvremeno vinarstvo Moslavine te doprinijeti promociji škrleta, autohtone sorte vina. Zahvaljujući bogatoj enološkoj i gastronomskoj ponudi lokalnih proizvođača razvija se i projekt „Kupujmo lokalno“, a nakon otvaranja trgovina u Sisku, Kutini i Novskoj te pokretanja e-tržnice, plan je proširiti ovaj projekt diljem zemlje. Na području županije sustavno se ulaže i u razvoj cikloturističke infrastrukture – od biciklističkih staza i servisnih stanica do mapa biciklističkih ruta. Unapređuju se i drugi selektivni oblici turizma poput lovnog te lječilišnog turizma, uz poštivanje sigurnosti i zdravlja gostiju, istaknuto je na predstavljanju Sisačko-moslavačke županije kao turističke destinacije.

Foto: SMŽ

„U trenutku kada su posebno na cijeni sigurnost, zdravlje, mir i tišina, turistički je potencijal pred prekretnicom. Želimo iskoristiti trenutak sigurnosti ove županije, ali i promovirati sve ono što imamo. Budući da je od Zagreba udaljena manje od sat vremena, Sisačko – moslavačka županija, poznata i kao „Zeleno – plava zipka Hrvatske“, postaje sve poželjnije odredište domaćih gostiju. Zbog blizine Zagreba, gledamo ovu županiju prvenstveno promovirati turistima našeg glavnog grada. Naravno, očekujemo i druge goste da dođu, da nas posjete, da vide potencijale koje imamo. Doista imamo što pokazati. Ovdje ljudi imaju što doživjeti. Ova županija pruža velike i neslućene mogućnosti i to po puno povoljnijim cijenama nego što su negdje drugdje “, rekao je sisačko-moslavački župan Ivo Žinić u svom obraćanju gostima.

„Imamo prekrasnu prirodu, prekrasne rijeke, bisere Hrvatske – od Une, jedne od najljepših rijeka u Europi, naše Kupe i svih ostalih koje premrežavaju našu županiju. Imamo bogate šume, imamo Lonjsko polje koje je rezervat netaknute prirode, biljnog i životinjskog svijeta koji ne možete doživjeti nigdje drugdje. Naravno, tu je i bogata eno-gastronomska ponuda, dakle ponuda vina i hrane. I ono čime se posebno dičimo su naši ljudi, dobri domaćini“, dodao je.

Foto: SMŽ

Sastavni dio turističke ponude Sisačko-moslavačke županije su i različite manifestacije.

„Manifestacije su nešto što se održava diljem naše županije, svake godine, tradicionalno – od Kestenijade, Voloderske jeseni, Lipovljanskih susreta, manifestacije MoslaVina u Kutini … gotovo u svako doba imamo po neku veliku manifestaciju. Naravno, najveće su tijekom ljeta kada i jesu godišnji odmori, pa pozivam sve one koji žele doći, prisustvovati nekoj od tih manifestacija, bilo kojoj, da dođu, jer imat će što vidjeti“, rekao je Žinić.

Dodao je kako su smještajni kapaciteti u ovom trenutku dostatni za broj turista koji dolaze. Najveći smještajni kapacitet – više od 350 kreveta za smještaj gostiju imaju Top terme Lječilišta Topusko, no tu su i hoteli u Sisku, Hrvatskoj Kostajnici i Kutini. Smještaj turista u svojoj ponudi ima i niz seoskih, obiteljskih gospodarstava.

Žinić je goste izvijestio i o potporama kojima Županija nastoji poticati turizam.

„Kako bismo ojačali ovdašnji turizam, Sisačko-moslavačka županija osigurava nekoliko vrsta bespovratnih potpora. Za unaprjeđenje turističke ponude županije, registriranim je turističkim subjektima osigurano ukupno 400.000 kuna, a s još 500.000 sufinanciramo organizirane dolaske turista. Turističkim subjektima na raspolaganju je i kreditna linija zahvaljujući kojoj mogu dobiti kredit za investiciju bez plaćanja kamata. Mi smo pokrenuli čitav niz projekata kako bi promovirali našu županiju, uključujući i promotivni film koji ste vidjeli, a koji pokazuje upravo ono što Sisačko-moslavačka županija je – „biser kontinentalne Hrvatske“, u najljepšem sjaju, u najljepšem svjetlu“, rekao je.

Autorica promotivnog filma o prirodnim ljepotama i turističkoj ponudi Sisačko-moslavačke županije koji je ovom prilikom prikazan gostujućim turističkim novinarima i djelatnicima u turizmu je Jasenka Haleuš.

„Veliki broj turističkih filmova sam snimila za cijelu Hrvatsku, za veliki broj gradova i županija. Mene, kao nekog tko konstantno putuje i voli otkrivati ljepote naše domovine, Sisačko – moslavačka županija je posebno nadahnula, jer toliko toga ima na malom prostoru. Mogu reći da im samo nedostaje more, ali to su nadoknadili velikim brojem rijeka. Kada sam vidjela koliko se ovdje ljudi kupaju na rijekama, da ovdje postoje i plaže, velik broj OPG-ova, vina da vam uopće ne pričam kakva su, hrana je fantastična. Vjerujem da bi svi to trebali doživjeti, ali trebat će im jako, jako puno vremena da obiđu Sisačko – moslavačku županiju i da otkriju sve njezine čari“.

Snimanje šestominutnog filma počelo je tijekom prošle godine. Problem nije bio što snimiti, nego što od snimljenog materijala izostaviti, otkrila je redateljica filma.

„Snimati Sisačko-moslavačku županiju zbog njezine je fotogeničnosti bilo lako, ali izabrati koje kadrove uvrstiti u promotivni film, a koje ne, bilo je iznimno teško. Toliko je tih kadrova koji su fenomenalni i s fantastičnih mjesta, no nažalost nismo mogli sve ostaviti, jer film bi trajao stvarno predugo i ne znam bi li bilo toliko strpljenja kod naših gledatelja da to sve vide. Županija je to čije vode imaju stotine lica i čije panorame i bogatstvo biološke raznolikosti zaslužuju divljenje. Ovdašnje manifestacije slave gurmanske užitke, a gostoljubivi domaćini srce otvaraju svim dobronamjernim gostima. Poseban naglasak u filmu je stavljen na jedinstven suživot ljudi s nedirnutom prirodom. Upravo im razvoj turizma omogućuje da u svojem domu grade i vlastitu budućnost“, rekla je Haleuš.

Kolegama novinarima otkrila je i što bi izdvojila od svega što je snimila u Sisačko –moslavačkoj županiji kao nešto što je se posebno dojmilo.

“Kad bih, od svega toga što sam vidjela i snimila u ovih godinu dana, morala nešto izdvojiti, sigurno bi to bili ljudi. Ljudi Sisačko – moslavačke županije su posebni, srdačni i topli. Svoju županiju predstavljaju na poseban način i s posebnim žarom i to se vidi i u njihovim pogledima“, kazala je.

Foto: SMŽ

Nakon Repušnice, promotivno putovanje kroz Sisačko-moslavačku županiju nastavljeno je obilaskom niza turističkih destinacija – od Lonjskog polja, preko Vinarije Trdenić (gdje je gostima ponuđena degustacija autohtonog škrleta), do posjeta Čigoču, prvom Europskom selu roda. Uslijedila je vožnja skelom Kratečko – Sunja, a potom i posjet Hrvatskoj Kostajnici uz obilazak spomen obilježja Gordanu Ledereru „Slomljeni pejzaž“ na Čukur brdu te razgledavanje Starog grada Zrinskih. Završno odredište ovog jednodnevnog putovanja bilo je na petrinjskom području, u „Korablji Tišinić“ u Taborištu. Ova zelena oaza mira s malim „zoo-vrtom“ nadaleko je poznata po svojoj kvalitetnoj gastro ponudi.

Tijekom posjeta Taborištu i „Korablji Tišinić“, od direktorice  Turističke zajednice Sisačko-moslavačke županije Ingrid Padjen Đurić doznali smo kako je pandemija novog koranavirusa i Sisačko-moslavačkoj županiji donijela negativne brojke vezane uz dolaske i noćenja turista, ali i pozitivan trend u osmišljavanju turističkih proizvoda koji su odgovor na novi zahtjev turizma da sigurnost i zdravlje gostiju budu na prvom mjestu.

„Turistička ponuda Sisačko-moslavačke županije je sve bogatija. Turistička zajednica Sisačko-moslavačke županije radi kontinuirano godinama na razvoju selektivnih oblika turizma. Razvijamo ruralni turizam, zdravstveni turizam, eno i gastro turizam, dakle u svim pogledima možete doći kod nas. Što se tiče smještajnih kapaciteta, imamo više od 1700 kreveta i više od 160 turističkih subjekata i to nam je dovoljno u ovom trenutku da pružimo gostima sve što treba za dobar osjećaj, za odmak od svakodnevice, za opuštanje u ovim teškim vremenima“.

Padjen Đurić kaže kako se s vremenom, navike, potrebe i želje turista  postupno mijenjaju.

„Pogotovo sada, nakon ove situacije, gosti žele mir, žele sigurnost, žele tišinu, žele domaću hranu i dobru kapljicu. Ne žele buku, vrevu. Žele jednu „zeleno-plavu zipku“, a to je naša županija. Sisačko-moslavačka županija savršena je za bijeg od užurbane svakodnevice te kao vikend destinacija. Goste ovdje čeka pregršt autentičnih doživljaja – uz upoznavanje lokalnog identiteta, kulturno-povijesne baštine, običaja i tradicije, tu su i izleti u Lonjsko polje, kupanje u Topuskom, kušanje moslavačkih vina i gastronomskih specijaliteta poput šarana na rašljama, rekreacija na biciklima, plovidba našim rijekama…“.

Turisti iz inozemstva, kaže, polako, ali sigurno otkrivaju naše bogatstvo različitosti.

„Najbolju suradnju imamo s našim najznačajnijim tržištima. To su Njemačka, Slovenija, Austrija, Italija i Poljska, ali u ovim vremenima, domaći turisti su nam zapravo najviše dobro došli. Ponovno podsjećam, naša županija je na samo 50 kilometara od Zagreba.“

Turistička zajednica, kaže, trenutačno radi na jačem povezivanju dionika u turizmu, edukaciji turističkih djelatnika, kampanjama internetskog oglašavanja te izradi atraktivnih vizualnih sadržaja. Među njima je i novi promotivni film Sisačko-moslavačke županije.

„Mi smo se u ovim vremenima najviše fokusirali na online oglašavanje, ali prisutni smo u svim medijima. Napravili smo i novi turistički film na koji smo jako ponosni i zadovoljni suradnjom s autoricom Jasenkom Haleuš. Film će se moći pogledati na svim našim promotivnim kanalima i na društvenim mrežama, a to je samo jedan mali isječak onoga što mi nudimo“, kazala je direktorica TZ Sisačko-moslavačke županije.

Po svemu što je na ovoj promociji rečeno i pokazano – potencijala imamo – od gostoljubivih ljudi, preko raznolike ponude do onog najvećeg aduta – netaknute prirode. Pitanje je samo, koliko smo spremni i voljni sve to što imamo i očuvati?

Slađana Marković

Slađana Marković

Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.

NAJNOVIJE VIJESTI

X