Srednja škola Petrinja uspješna u projektu Erasmus+ Srednja škola Petrinja uspješna u projektu Erasmus+
PETRINJA – Srednja škola Petrinja sudjeluje u projektu Erasmus+ pod nazivom „Znanjem za bolje sutra“ zajedno sa Srednjom školom “Arboretum opeka“, Marčan – Vinica,... Srednja škola Petrinja uspješna u projektu Erasmus+

PETRINJA – Srednja škola Petrinja sudjeluje u projektu Erasmus+ pod nazivom „Znanjem za bolje sutra“ zajedno sa Srednjom školom “Arboretum opeka“, Marčan – Vinica, koja je škola nositelj projekta, a partneri projekta još su Srednja gospodarska škola Križevci, te izvan zemlje partneri u Njemačkoj, Sloveniji, Poljskoj, Nizozemskoj i Italiji.

„Cilj ovog projekta je poboljšanje kvalitete strukovnog obrazovanja i pružanje prilike učenicima i osoblju u programima strukovnog obrazovanja, a najvažniji cilj je usavršavanje u inozemstvu. Osim toga cilj projekta je i da se povežu obrazovni sektori i tržište rada, te povećanje jezičnih kompetencija učenika, razvijanje njihove samostalnosti, upoznavanje drugih kultura, načina života i običaja zemlje domaćina.“ – uvodno je predstavila projekt Tanja Polanščak, profesorica stručnih predmeta u poljoprivrednim zanimanjima.

Dalje je naznačila: „U projektu sudjeluje ukupno 40 učenika, od toga iz naše škole sudjeluje 6 cvjećara, 8 veterinarskih tehničara koji idu u Njemačku i 8 veterinarskih tehničara koji idu u Italiju. Cvjećari, znači trogodišnje zanimanje u našoj školi, nedavno su se vratili s jedne takve mobilnosti iz Slovenije gdje su proveli 14 dana u tvrtki Ocean Orhids u Dobrovniku, odrađivali su stručnu praksu u proizvodnji orhideja i tamo su prošli sve proizvodne faze orhideja i naučili su dosta toga. Da bi uopće sudjelovali u tom projektu učenici moraju proći kroz razne radionice, a to su jezična, logistička, kulturološka i pedagoška. Kroz njih uče kako napisati svoj Životopis na stranom jeziku i na hrvatskom, uče kako se ponašati tamo gdje odrađuju stručnu praksu, upoznaju mnoga kulturna i povijesna obilježja okoline u kojoj se nalaze, kako pravilno napisati Dnevnik rada i osim toga iz ovog projekta mogu izabrati temu završnog rada i sve to povezati.“

Još je naglasila: „Svi učenici koji sudjeluju u projektu moraju biti prisutni na tim radionicama, potpisati obrasce da su bili prisutni. Tu pedagošku radionicu obično vodi ravnatelj, a u njoj sudjeluju i roditelji koji se upoznaju o ozbiljnosti ovog projekta i detaljnim planom mobilnosti. Također, ta logistička radionica nam zapravo govori o ispunjavanju Dnevnika rada i mogućim temama, te završnog rada i poslovnog bontona. Zatim, jezična radionica kroz koju moraju proći deset sati, a učenici tu unapređuju svoje konverzacijske sposobnosti na stranom jeziku i upoznaju osnovne stručne terminologije, dok se na kulturološkim radionicama profesori koji drže radionicu predstavljaju sredinu u koju se dolazi, odnosno glavna kulturna, gospodarska i turistička obilježja grada da bi mogli lakše snalaziti u novoj sredini.“

Na kraju je još istaknula: „Sudionicima ovog projekta, uz odgovarajuću pripremu, dogovoren je i osiguran prijevoz, praksa, smještaj u objektu, osiguranje, lokalni prijevoz, prehrana, kulturno-turistički sadržaji, džeparac, kontakt s roditeljima i ono što je važno za reći učenici dobiju dosta novca i svi su im troškovi pokriveni i dobiju dobar džeparac. Osim toga što se, na neki način, osamostaljuju na način što moraju plaćati sve troškove i moraju voditi brigu o svemu, odnosno na vrijeme se probuditi za praktičnu nastavu, kako doći do posla, što će jesti i osamostaljuju se kroz takav životni dio, a osim toga puno vide i ostvaruju nove kontakte koji im mogu jednog dana pomoći pri zapošljavanju ili daljnjem obrazovanju.“

Milan Orlić, ravnatelj Srednje škole Petrinja, još je dodao: „Htio bih samo napomenuti da je ovo jedinstveni projekt koji provodi naša škola, a cilj cijele priče je da djeca dobiju jedno novo iskustvo, da to nije izlet poput maturalca, nego stvarno ozbiljan rad i posao. Radi se o ozbiljnim, provjerenim i vrhunskim tvrtkama koje rade na visokim tehnologijama i koje djeci sigurno daju jednu drugu dimenziju onoga što mogu naučiti i vidjeti, a uz to što te netko educira još ti i plati sve troškove, a ostane im i dosta slobodnog vremena za upoznati mjesto i državu gdje si došao. Mislim da je to jedinstvena prilika koje omogućavaju projekti Europske unije, a ovo je već treći projekt koji radimo, da uloženi novci jednostavno dodaju novu vrijednost i kvalitetu kod učenika.“

Komentari

Ivica Mioković Novinar / Sportski Urednik

Urednik, novinar i radijski voditelj na Petrinjskom radiju i Portalu 53. Novinarstvom se bavi više od 30 godina, a bogatu novinarsku karijeru ispunio je brojnim člancima i emisijama. Danas, osim novinarskog posla i izvještavanja sa brojnih terena, je glavni urednik sportske redakcije Petrinjskog radija i Portala 53, te vodi i uređuje sportsku emisiju Treće poluvrijeme.