SAMSUNG CSC

Troje učenika Srednje škole Glina izborilo nastup na pet državnih natjecanja!

GLINA – Veliki i hvalevrijedan rezultat ostvarila je ovih dana Srednja škola Glina. Trojica njihovih učenika su ove godine, unatoč pandemiji kornavirusa i unatoč potresu koji je teško oštetio zgradu škole, ostvarili plasman na čak pet državnih natjecanja!

Najuspješniji učenik ove školske godine je maturant gimnazijalac Fran Kovačević koji je nastupio na državnoj smotri Lidrano te će nastupiti na državnim natjecanjima iz povijesti i geografije. Njegov prijatelj iz razreda Vilim Vlašić će nastupiti na državnom natjecanju iz povijesti. Učenik Matej Martić nastupit će pak na državnom natjecanju strukovnih škola World skills Croatia u kategoriji električnih instalacija.

Ravnateljica škole Marija Margušić Novosel je ujedno ponosna i sretna zbog ovih uspjeha:

„Vjerovala sam da to možemo i ove školske godine. Biti među najboljima. Pet godina vodim statistiku naših uspjeha na županijskim, međužupanijskim i državnim natjecanjima.  I što reći? A osobito u ovim okolnostima. Što reći kada se 24 učenika plasira na županijsko natjecanje samo u pojedinačnim kategorijama, kada imate županijske pobjednike, kad imate 10 njih među troje najboljih, kad imate učenike u 5 kategorija na državnom natjecanju. Kad vam je ova teška i potresna godina jedna od najboljih po pitanju tih plasmana na državna natjecanja. Što reći osim duboko se nakloniti toj djeci i svim njihovim mentorima koji su smogli snage i uložili ogromne napore za dodatne pripreme. Veseli me i ispunjava neizmjernim ponosom svaki njihov uspjeh, a posebno me veseli što su ove školske godine naši laureati upravo maturanti, a dobro znamo što ih je sve snašlo u posljednje dvije godine njihovog obrazovanja. Oni su ponos svojih obitelji, naše škole, grada i županije.“, rekla je ravnateljica gostujući na Petrinjskom radiju.

Skromni Fran Kovačević je na pitanje o tome kako s pripremao u ovim teškim uvjetima nakon potresa, a u jeku pandemije koronavirusa: „Što se tiče Lidrana ove smo godine bili na videopozivu u knjižnici. Panel je trajao sat vremena i generalno su nas sve pohvalili. Meni je bilo žao prošlogodišnjih maturanata jer sam mislio da je njima bilo loše. Ja sam jedan od blagoslovljenih ljudi kojima kuće nije jako stradala tako da sam imao krov nad glavom ispod kojeg ću učiti. Profesori mi obično daju materijale i ja ih riješim.“ Na pitanje o tome koji su mu planovi za budućnost, Fran je opet skroman: „Nakon što riješim maturu i to ako, planiram biti profesor povijesti i geografije ili svećenik. Te stvari me privlače.“

Vilim Vlašić nastupit će na državnom natjecanju iz Povijesti:

„Moja zainteresiranost za povijest ljudskog roda javila se još u 7. razredu osnovne škole. Bila je potaknuta potragom za ostvarenjem ideala i viših ciljeva koje su osmišljavali, postavljali te ostvarivali iznimni pojedinci i za koje smatram da bi svakom čovjeku trebali biti primarni te bez kojih bi ljudski život bio besmislen i nalikovao ispraznom zadovoljavanju vlastitih nagona. Bijeg od te okrutne stvarnosti pružio mi je upravo ovaj predmet, a želio sam biti istovremeno uspješan te steći nova poznanstva na natjecanjima, kao i  družiti se s ljudima s kojima dijelim interes i viđenje svijeta. Na rad me dodatno motivirala profesorica koja je bezrezervno vjerovala u mene te posebno pandemija i nemili potres jer sam na primjeru nekih povijesnih ličnosti shvatio da je krizno razdoblje najpogodnije za vlastiti uspon čiji bi krajnji cilj trebao biti boljitak države i društva . Učim od njih jer mi je u konačnici cilj ostvariti barem djelić onoga u čemu su oni uspjeli.“, istaknuo je.

Mentorica na državnom natjecanju iz Povijesti je profesorica Tatjana Šimundić.

„Vilima i Frana poznajem gotovo od njihovog rođenja, ali za njihovu ljubav prema povijesti saznala sam od njihovih roditelja i nastavnice u osnovnoj školi. Tu ljubav su pretočili u znanje koje su pokazali svake godine plasiravši se na županijska natjecanja tijekom sve četiri godine srednjoškolskog obrazovanja. Vilim je u drugom razredu također sudjelovao na državnom natjecanju iz Povijesti osvojivši 6. mjesto. Ove godine, u četvrtom razredu, na državno natjecanje plasirala su se obojica na moje zadovoljstvo i ponos. Tijekom ove četiri godine uživala sam radeći s njima i drago mi je da su zadržali tu energiju, što su napredovali te postali mladi zreli ljudi.“

Mentorica na državnom natjecanju oz Geografije je profesorica Iva Križe Krtić.

#Sretna sam što sam ljubav prema geografiji prenijela na učenika Frana Kovačevića. Ponosim se njegovim trudom i rezultatima. Ove godine natjecanje se na svim razinama održava online, no to nas nije spriječilo da se izborimo. S obzirom na prirodnu katastrofu koja je zadesila našu Glinu, nema tih riječi kojima bih iskazala ponos i sreću jer kad nam je i najteže, uvijek smo spremni dati najbolje od sebe i boriti se.“

Franova mentorica na Lidranu  bila je prof Ljerka Iharoš, ujedno i razrednica najuspješnijeg učenika ove školske godine.

„Razredništvo je dio posla svakog nastavnika barem nekoliko puta u radnome vijeku, a kod većine nastavnika ono je neprestano. Razredništvo kao predmet ne postoji ni na jednom fakultetu jer se podrazumijeva da će nastavnik iznaći načine na koje se ophoditi s učenicima i roditeljima. Postoje svakakvi dani u životu jednog razrednika tijekom četiri, odnosno tri ili pet godina koliko traje srednjoškolsko obrazovanje hrvatskih učenika, a moje četiri godine s njima prebrzo su prošle i bila mi je čast i zadovoljstvo biti im razrednica. 4a je pri kraju svoga srednjoškolskoga obrazovanja. Od samog početka, njih 23, svoju su obvezu pohađanja nastave, učenja i svih drugih obveza jednog srednjoškolca, gimnazijalca, shvatili izuzetno ozbiljno. Možda i malo previše odraslo od samoga početka jer počeli su žestoko, učeći i trudeći se do krajnjih granica te dajući sve od sebe na svim područjima. Kad kažem na svim područjima, onda tu ubrajamo i izvannastavne aktivnosti, humanitarni rad, odgovorno ponašanje i sve ono na što nismo navikli kod petnaestogodišnjaka. Ovako su nastavili tijekom sve četiri godine, prepoznajući u svemu što ih okružuje mogućnost za razvijanje vlastitih potencijala, ali uvijek skromno, ne tražeći hvalu. Na njih se uvijek moglo računati, pa čak kad je u pitanju bio i zadatak zadan u posljednjem trenutku. Nemoguće je spomenuti bilo koju aktivnost u našoj školi, a da u njenoj realizaciji nije bilo barem nekoliko učenika iz razreda. Uz to, razvijali su i kolegijalne odnose unutar razreda, pomažući jedni drugima u svim mogućim i nemogućim situacijama te stvarajući jednu cjelinu koja će još dugo ostati zapamćena, a u mome srcu zauvijek. Cjelina, ne pojedinci, i to samo po dobru. Njihova se predanost radu naročito pokazala u natjecanjima jer su tijekom ove četiri godine sudjelovali na svim natjecanjima i smotrama na kojima gimnazijalci mogu sudjelovati i postizali zapažene rezultate. Pridonijeli su tome da se uvelike zna gdje je Glina, kakvi su glinski srednjoškolci kao učenici, ali i kao ljudi.

Jedan je od tih učenika i Fran Kovačević, mladić toliko samozatajan da ga ni po čemu ne možete izdvojiti iz cjeline dok ne progovori ili dok ne pročitate njegov pisani uradak. Njegova prva školska zadaća bila je napisana tako da ni u ludilu ne bih povjerovala da ju je pisao on da nisu pisali tijekom školskog dvosata. Bila je na razini odraslog zrelog čovjeka od tridesetak godina. Vokabular je bio zavidan, tematika obrađena savršeno, svaka riječ na svome mjestu. Tijekom godine dana pokazalo se da Fran u sebi nosi dar pisanja kakav posjeduje malo ljudi. Od tada Fran i ja idemo na državnu smotru Lidrano. Tri godine za redom znao je kako napisati rad čiju će kvalitetu prepoznati stručnjaci prvo izvan naše škole, a zatim i izvan županije. Sva su tri njegova rada mala remek-djela (mala jer je rad ograničen brojem riječi) koja karakterizira dubina, slojevitost, organiziranost, logičnost i ono najvažnije, iznenađujuć kraj nakon kojega imate potrebu pročitati tekst ponovo. I u ponovljenom čitanju otkrivate još neke detalje koje ste zanemarili jer ste htjeli saznati što je dalje. A piše naizgled jednostavno. Piše onako kakav je i sam: naizgled jednostavan i običan, a zapravo vrlo bogat i nadaren. Nadam se da njegov stvaralački rad neće završiti nakon odlaska iz srednje škole kako bi puno više ljudi moglo uživati u njegovim tekstovima.“

STRUKA

Koliko je uspješno svladao električne instalacije pokazat će sudionik državnog natjecanja u kategoriji električnih instalacija učenik Matej Martić:

„Profesor Mijo Šimundić na nastavi je spomenuo natjecanje iz električnih instalacija koje mi je u tom trenutku zvučalo zanimljivo. Kako su se dani natjecanja približavali, postajao sam sve nervozniji i nisam bio siguran jesam li dovoljno za to spreman. Uza sve pripreme koje sam imao, znao sam da je to samo trema govorila svoje. Kada je došao taj dan, bio sam samouvjeren i nadao sam se dobrim rezultatima. To natjecanje mi mnogo znači te se nadam kako ću dostojno prezentirati Glinu i svoju školu na državnom natjecanju. Zahvaljujem se mentoru Miji Šimundiću koji me je na sve to pripremao, a posebno bih se zahvalio vlasniku AC-DC elektroservisa gdje pohađam praktičnu nastavu, Ivi Miloševiću, koji mi je omogućio kvalitetnu i raznovrsnu praksu. Mislim da bez njega ovo ne bi bilo moguće.“, istaknuo je.

Nastavnik praktične nastave – mentor na državnom natjecanju World Skills Croatia 2021. prof Mijo Šimundić ne krije ponos.

„Natjecanja u obrtničkim zanimanjima našim su učenicima zanimljiva jer se radi o natjecanju u kojem se ocjenjuju praktična znanja i vještine; razumijevanje „stvarnih“ situacija na terenu.

Matej Martić učenik je koji je svojim radom na praktičnoj nastavi kod „svog“ obrtnika u obrtu AC/DC iz Petrinje, vlasnika Ive Miloševića, i u školskoj radionici razvio znanja i vještine do razine koja mu je omogućila prolazak na državno natjecanje.

Sudjelovanje na međužupanijskom natjecanju sastojalo se od dva modula u kojima je Matej toliko dominirao da je oba modula završio i 20 min. prije od drugih natjecatelja. Osim velikog zalaganja i rada na praktičnoj nastavi, Mateju je sigurno pomoglo i školsko natjecanje na kojem je imao vrlo jaku konkurenciju (vjerojatno i veću nego na međužupanijskom natjecanju) jer pobijediti prijatelje iz razreda koji će sigurno biti vrlo vješti budući obrtnici sigurno nije bilo lako. Srednja škola Glina i ja kao njegov mentor vrlo smo ponosni na Mateja Martića i cijelu našu generaciju elektroinstalatera.“, istaknuo je.

Mario Gršić

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.

NAJNOVIJE VIJESTI

X