Izbornik
ufzg0506202435

„Glazbom, slikom i riječju kroz Hrvatsku“

PETRINJA – „Glazbom, slikom i riječju kroz Hrvatsku“ naziv je projekta kojeg je provodio Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Petrinji, a završnica projektnih aktivnosti održana je u prostoru Gradske munjare u Petrinji. Kako nam otkriva profesorica Jelena Blašković-Galeković, ujedno i voditeljica projekta, isti je financiran kratkoročnim sredstvima Sveučilišta u Zagrebu u okviru institucijskih znanstvenih i umjetničkih projekata.

„Meni je prvotno bila ta ideja o sinergiji umjetnosti gdje se spajaju glazba, likovnost i književnost, da uključujući studente i same profesore, oni vide da treba pristupati odgoju i obrazovanju integrirano, da se svaka umjetnost može povezivati i tako se može pristupati djeci, to se u novije vrijeme zove Škola za život. To je bila početna ideja za ostvarenje ovog projekta“.

Osim Zbora Učiteljskog fakulteta Zagreb – Odsjek u Petrinji Magistri Petrinienses, kao goste na završnicu projekta pozvali su članice Vokalne sekcije Folklornog ansambla Ivan Goran Kovačić iz Siska te Vokalni ansambl Petrusice. „Zajedničkim snagama smo htjeli uključiti studente i pozvati ansamble koji djeluju na području Petrinje i Siska i koji se bave tradicijskom glazbom. Željeli smo napraviti jedan koncert i kako bi pokazali što se radilo, ali i da naši studenti i naš fakultet kao nositelj projekta, da darujemo kulturni segment studiranja u ovom gradu jer Učiteljski fakultet je multidisciplinarni fakultet i to nam je bila misao vodilja da integriramo sva tri područja“, dodaje Blašković-Galeković.

Na tradicijskim instrumentima pratio ih je Tomislav Gec, na klarinetu Ana-Marija Topalović, violini Stjepko Rupčić, glasoviru Tihomir Prša.

O likovnom dijelu ovog projekta više je rekla profesorica Svetlana Novaković. „Ovim projektom željeli smo studente potaknuti na aktivnu komunikaciju s baštinom. U okviru likovnih vježbi studenti su kroz različita likovna područja i tehnike, kao i kroz različite motive, razvijali svoje likovne sposobnosti, kreativnosti i inicijativu. Suština likovne komunikacije s odabranim primjerima temelji se na istraživačkom učenju ali i slobodi likovne interpretacije. Rezultati proizašli iz studentskih prisnih likovnih dijaloga s baštinom, postaju tada nova likovno-baštinska djela čiji su oni stvaratelji“.

Uz pjesmu i likovni dio projekta, na završnici su kazivani i stihovi te tekstovi na raznim narječjima od strane profesorice Božice Vuić i Lorelle Banozzi Tubić. „Naši su studenti imali priliku upoznati se s jezičnom raznolikošću i bogatstvom standardnog jezičnog oblika i organskih mjesni idioma i pritom imali priliku spoznati koliko nas ta jezična raznolikost obogaćuje. Obzirom se radi o budućim odgojiteljima i učiteljima, onda su uvijek pitanja i promišljanja o metodičkim aspektima, kako kulturnu i tradicijsku baštinu približiti djeci. Djeca se bez predrasuda mogu izražavati i na standardnim jezičnim oblicima i na organskim idiomima. U tom kontekstu, budući učitelji i odgojitelji, znaju i trebaju prepoznati talentirano dijete i poticati ga u njegovom razvoju. Najveće blago koje jedan narod ima jest njegova kulturna tradicija i jest jezik“, istaknula je Vuić te dodaje kako djeca pokazuju interes za tradiciju i baštinu.

Marko Badrić, prodekan za poslovanje, studij i studente izvan sjedišta Učiteljskog fakulteta u Zagrebu – Odsjek u Petrinji, zahvalio se svima koji su sudjelovali  u ovom projektu. „Drago mi je što ovako jedan događaj kulturne prirode se održava u ovom prostoru, a cilj je bio da se mi ponovno približimo gradu Petrinji. Kada to kažem da se približimo, kao što sam i nedavno rekao, u sljedeće dvije do tri godine mi moramo vratiti onaj petrinjski štih našem Učiteljskom fakultetu, privući sve dionike koji žive u Petrinji da zajedničkim snagama obogatimo društveni život našeg grada, a prva stepenica u tome svemu su naši budući učitelji i odgojitelji, odnosno studenti Učiteljskog fakulteta“.

U ime Grada Petrinje i gradonačelnice i saborske zastupnice Magdalene Komes, sve okupljene pozdravio je zamjenik Ivan Prskalo. „Grad Petrinja je grad učitelja, to se zna i odlazak učitelja eventualni iz Petrinje bi učinio ono da Petrinja ne bude onaj grad koji treba biti, Petrinja bi izgubila dušu. Dok god je ovog odsjeka Učiteljskog fakulteta, Petrinja će ostati grad tradicije, narodne baštine, kulture i umjetnosti. Grad Petrinja bi izgubio sebe ako bi izgubio sve ove kulturne vrijednosti“, rekao je između ostaloga Prskalo.

Studenti su kroz svoj angažman i uz vodstvo predmetnih profesora, izveli skladbe, izradili likovne radove i prezentirali poeziju koji na autentičan način predstavljaju kulturnu baštinu Hrvatske. Cilj projekta je uključivanje studenata u proces i realizaciju integriranog umjetničkog projekta, a stečeno iskustvo u ovom projektu smjerokaz je za njihov budući profesionalni život u provođenju priredbi i sličnih manifestacija.

  • ufzg050620241
  • ufzg050620242
  • ufzg050620243
  • ufzg050620244
  • ufzg050620245
  • ufzg050620246
  • ufzg050620247
  • ufzg050620248
  • ufzg050620249
  • ufzg0506202410
  • ufzg0506202411
  • ufzg0506202412
  • ufzg0506202413
  • ufzg0506202414
  • ufzg0506202415
  • ufzg0506202416
  • ufzg0506202417
  • ufzg0506202419
  • ufzg0506202420
  • ufzg0506202421
  • ufzg0506202422
  • ufzg0506202423
  • ufzg0506202425
  • ufzg0506202426
  • ufzg0506202427
  • ufzg0506202428
  • ufzg0506202429
  • ufzg0506202430
  • ufzg0506202431
  • ufzg0506202432
  • ufzg0506202433
  • ufzg0506202434
  • ufzg0506202435
  • ufzg0506202436
Mario Gršić

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.

NAJNOVIJE VIJESTI

X