PETRINJA – U Maloj kući u Petrinji stručni tim UOSI SMŽ, koji izravno provodi aktivnosti s djecom s teškoćama u razvoju i invaliditetom, sudjelovao je proteklog vikenda na edukaciji pod nazivom „Terapeutska igra u praksi za djecu s TUR“.
Edukacija se provodi kroz 4 modula, prilagođeno samo za stručni tim udruge i to u sklopu trogodišnjeg programa pod nazivom “Jednake mogućnosti – a ne ograničenja!” financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Edukaciju vodi Maja Bonačić, mag.psych. praktičarka terapije igrom iz Centra Coralina, a sastoji se od teoretskog i praktičnog dijela.
Maja Bonačić educirana je iz područja integrativne, nedirektivne, Gestalt, filijalne terapije igrom te razvojne terapije igrom za djecu s poteškoćama. Završila je i dodatne edukacije na ERF-u iz područja razvojne procjene i poticanja socijalne komunikacije te edukaciju iz ADOS-a, dijagnostičkog protokola za procjenu autizma. Ima višegodišnje kliničko iskustvo u dijagnostičkom i terapijskom radu s djecom s TUR. Radi već nekoliko godina kao edukator iz područja terapije igrom te intervencija kod djeca s poteškoćama u razvoju i to na području Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine te Srbije.
Nakon 2 održana modula nastavak edukacije planiran je 7. i 8.veljače u Maloj kući u Petrinji i Sobi čuda u Sisku, a područja koja se prolaze su dječji razvoj i odstupanja, vještine terapeutske igre (uspostava odnosa, empatičko reflektiranje, igra, proširivanje igre te direktivne aktivnosti), gašenja nepoželjnih ponašanja i postavljanje granica te supervizija samostalnog rada.
Prvog vikenda i kroz 2 modula stručni tim Udruge prošao je područja konceptualizacije – prepoznavanje i prikupljanje informacija o djetetovim sposobnostima u svim domenama; izradu tablice djetetovih potreba; postavljanje ciljeva u radu s djetetom, razvojnu procjenu igre i terapeutsku igru.
Tijekom veljače planirane teme edukacije su: nedirektivna igra, proširivanje djetetove siromašne igre u skladu s procjenom igre, poticanje emocionalnog razvoja kroz igru, aktivnosti kroz igru s ciljem samoregulacije te nesimboličke aktivnosti za poticanje socijalizacije.
Izvor: UOSI SMŽ