PETRINJA – Kabinet za logopedsku podršku koji djeluje pri Pučkom otvorenom učilištu Hrvatski dom Petrinja i ove godine se priključio obilježavanju petih Dana medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku. Tijekom cijeloga mjeseca svibnja, uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održavaju se brojne aktivnosti.
Kako su ovi dani obilježeni u Petrinji, otkrila nam je Katarina Matijević, voditeljica Kabineta za logopedsku podršku. „Održana je radionica naziva Čitanjem tekstova do medijske pismenosti s učenicima 2.a razreda Osnovne škole Mate Lovraka iz Petrinje. Radionica je osmišljena i izrealizirana od strane Kabineta za logopedsku podršku koji djeluje pri Pučkom otvorenom učilištu Hrvatski dom Petrinja. Zašto krećemo od klasičnog papira potičući razvoj medijske pismenosti? Čitajući tekstove razvijamo vještine tumačenja i stvaramo naviku aktivnog misaonog odnosa prema sadržaju. Navikavamo se biti mislioci, a ne preuzimatelji serviranih tumačenja, što je izrazito važna komponenta upravo medijske pismenosti“, rekla nam je Matijević.
Medijske su poruke važan i koristan izvor informacija koji nam pomaže da gradimo svoju sliku svijeta, no ključna je riječ gradimo, ne preuzimamo, dodaje Matijević. „Mediji mogu snažno djelovati na umno formiranje pojedinca i na oblikovanje svijesti, to jest na to kako pojedinac opaža i vrednuje sebe, druge, društvo i svijet, kako interpretira život i smisao. Zato medijsku poruku ne upijamo, već s njome stupamo u interakciju, na sličan način kao is a pisanim sadržajem. Propitivanje medijskih sadržaja jedna je od najvažnijih navika koje možemo poticati kod djece kako bi razvila medijsku pismenost. Razvoj medijske i informacijske pismenosti zadatak je obrazovnog sustava i važna tema za društvo, jer tako osnažujemo djecu i mlade da postanu mudriji i kompetentniji građani“, kazala nam je Matijević.
Glavni ciljevi projekta su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.