Izbornik
Share on facebook
Share on twitter
potres2912202084

Što nakon predaje zahtjeva za obnovu?

PETRINJA – Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine je počelo zaprimati zahtjeve za obnovu potresom oštećenih zgrada. Državni tajnik u ovom Ministarstvu Željko Uhlir je podsjetio kako građani svoje zahtjeve mogu predati u prostoru Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje koje se nalazi u Petrinji na adresi Trg Matice Hrvatske 18, kao i putem dva mobilna tima koji su svaki dan u drugom mjestu.

Napomenuo je kako su maksimalno pojednostavili taj postupak, stoga vjeruje kako će sve ići ubrzano. „Mi imamo nekoliko vidova obnove koji su predviđeni u Zakonu o obnovi zgrada, zato što se i u ovoj sada obnovi nakon potresa susrećemo s različitom tipologijom zgrada. Tako imamo podjelu na crvene, žute i zelene prema stupnju oštećenja nakon preliminarnih pregleda i Zakon o obnovi nam je propisao da se pravo na konstrukcijsku obnovu može podnositi samo na zgrade koji imaju crvenu i žutu kategoriju oštećenja. Ove zgrade koje imaju zelenu kategoriju oštećenja, one imaju dvije mogućnosti, imaju uporabljivo bez ograničenja i uporabljivo sa preporukom. Ove uporabljive sa preporukom, te zgrade i njihovi suvlasnici mogu podnositi zahtjeve za povratom utrošenih sredstava samo za hitne radove na sanaciji zgrada, a to su uništenje zabatnih zidova, krovišta ,dimnjaka, dizala i stepeništa. One zgrade koje imaju oznaku zelenu U1, to znači uporabljivo bez ograničenja, njih Zakon o obnovi ne poznaje, to su zgrade koje su uporabljive bez ograničenja, imaju neka manja oštećenja i pukotine koje nije potrebno konstrukcijski sanirati i to znači da suvlasnici mogu sami urediti te zgrade“, pojasnio je Uhlir.

Na pitanje je li prethodno obavljeni brzi statički pregled preduvjet za podnošenje zahtjeva, Uhlir je kazao : „Mi da bi se mogao podnijeti zahtjev o pravu na obnovu moramo imati nekakav prethodni dokument da znamo da je ta kuća ili zgrada stradala u potresu. Mi to možemo znati na dva načina, jedno da je proveden preliminarni pregled statičara i takva kuća oštećena je ušla u bazu podataka ili drugi način je, ako se duže vrijeme čeka na pregled statičara, da onda vlasnici te zgrade o svom trošku naruče dolazak ovlaštenog inženjera graditeljstva ili sudskog vještaka za graditeljstvo koji će onda napraviti jedan zapisnik sa očevida u kojem će utvrditi da je ta zgrada kojeg stupnja oštećenja. To su dva moguća načina, da netko sam naruči inženjera građevinskog da dođe u njegovu zgradu i utvrdi činjenično stanje i to onda priloži zahtjevu za obnovu ili će čekati statičara da redovnim putem dođe do kuće, pregleda kući i statičari automatikom unose u bazu podataka podatke o stanju kuće“, pojasnio je Uhlir.

Ujedno je pojasnio do kada su rokovi za predaju svih zahtjeva. „Rokovi postoje, oni su vrlo komotni upravo zato što se različiti naši građani nalaze u različitim životnim situacijama. Za novčanu pomoć za privremenu zaštitu potresom oštećene zgrade, to su dimnjaci-zabati do 31.prosinca ove godine. Isto tako jedan malo kraći rok je za izradu glavnog projekta do kraja lipnja ove godine, međutim to u većini slučajeva ne treba, to je jedan izuzetak od pravila, znači onaj tko je već naručio prije donošenja Zakona o obnovi glavni projekt za sanaciju zgrade, i to je poseban izuzetak i toga vjerojatno u vašoj županiji neće biti. Sljedeći rokovi su za uklanjanje zgrade sve do kraja 2021.godine, za uklanjanje potresom uništene obiteljske kuće do kraja 2025.godine, za gradnju zamjenske obiteljske kuće do kraja 2025.godine, za konstrukcijsku obnovu zgrade to će biti većina slučajeva do kraja 2027.godine, za novčanu pomoć za konstrukcijsku obnovu zgrade do kraja 2027.godine. Dakle komotni su rokovi, nema straha da se ne bi stiglo“, rekao je Uhlir.

Državni tajnik je također otkrio što građani mogu očekivati nakon što predaju svoje zahtjeve. „Nakon što se predaju zahtjevi, službe u Ministarstvu će obraditi taj zahtjev, povući sve podatke iz državnih baza podataka. Ukoliko će nešto biti nejasno ili se neće s podacima poklapati, tada će se kontaktirati podnositelja zahtjeva, zato je bitno da imamo kontakt telefone, e-mailove i slično i u toj obradi podataka će se utvrditi činjenično stanje u upravnom postupku. Kada se sve provjeri , napiše odluka o pravu na obnovu, tada ta odluka se upućuje podnositelju zahtjeva, na adresu koju je upisao u obrascu, i upućuje se drugi primjerak odluke o pravu na obnovu u Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje koje operativno zadužen za provedbu obnove na Sisačko-moslavačkoj županiji. Tada kada stiže takva odluka u operativni ured Središnjeg državnog ureda za stambeno zbrinjavanje, tada započinje operativni dio provedbe, dodjeljuje se projektant, nadzorni inženjer i izvođač radova“, pojasnio je Uhlir.

Na samom kraju je istaknuo kako se građani za sve dodatne informacije mogu obratiti u njihov ured kojeg su otvorili u Petrinji na Trgu Matice Hrvatske 18, radnim danom od 9 do 15 sati, a tu su i mobilni uredi. Treća mogućnost je poslati upit elektroničkom poštom na adresu Ministarstvu, kao što su tu i info telefoni dostupni na internetskim stranicama Ministarstva.

Mario Gršić

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.

NAJNOVIJE VIJESTI

X