Izbornik
uosidiplomicenaslov

Završnica projekta UOSI SMŽ „Glas za svaku djecu – gledaj, slušaj, uči“ uz dodjelu diploma polaznicima Male škole

PETRINJA – U Maloj kući u Petrinji, ove su srijede svečano uručene diplome najmlađim članovima Udruge osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije (UOSI SMŽ), polaznicima Male škole koju je Udruga organizirala u sklopu projekta „Glas za svaku djecu – gledaj, slušaj, uči“.

UOSI SMŽ programe male škole i pomoći u učenju provodi već sedmu školsku godinu za redom s ciljem lakše integracije djece i mladih s teškoćama u razvoju u redovan odgojno-obrazovni sustav. Konkretno, za projekt „Glas za svaku djecu – gledaj, slušaj, uči“, Udruzi su odobrena novčana sredstva Ministarstva znanosti i obrazovanja, kroz Natječaj projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih za školsku godinu 2019./2020. u vrijednosti od 122.266, 67 kuna, podsjetila je  izvršna direktorica UOSI SMŽ i voditeljica ovog projekta, Aleksandra Milković.

„Provoditelj projekta koji danas zaokružujemo podjelom diploma bila je naša Udruga osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije. Projekt inače traje od 1. studenog 2019. godine do 31. kolovoza 2020. Sa zadovoljstvom mogu reći da smo kroz ovakve projekte proteklih školskih godina educirali brojne partnere, a ovaj put partneri su nam bili: Dječji vrtić Sisak Stari, Dječji vrtić Sisak Novi, Dječji vrtić Petrinjčica i Osnovna škola Davorina Trstenjaka iz Hrvatske Kostajnice i svima im zahvaljujemo. Aktivnosti projekta su bile Mala škola i pomoć u učenju koje je pohađalo ukupno 26-ero djece s teškoćama u razvoju – 19 ih je polazilo program Male škole, a 7 program pomoći u učenju. S njima je od mjeseca studenog prošle godine, pa evo još uvijek, jer službeno projekt i dalje traje nevezano uz ovu podjelu diploma, radila Maja Jurišić, magistra primarnog obrazovanja, diplomirana učiteljica kojoj je ovo bio prvi ovakav projekt i uključenje u Udrugu osoba s invaliditetom“, pojasnila je Milković.

Kroz projekt, aktivno je poticano korištenje asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije.

„Osim u Maloj školi i pomoći u učenju, asistivnu tehnologiju i potpomognutu komunikaciju koristili smo i u individualnoj radnoj terapiji s djecom s teškoćama u razvoju. Korištenje asistivne tehnologije, uz edukaciju radnih terapeuta i roditelja, u tri kabineta radne terapije prošlo je 46- ero djece s teškoćama u razvoju u ovoj školskoj godini.“

U sklopu projekta planirano je i održavanje edukativno-suportnih radionica za odgajatelje i stručne djelatnike u partnerskim organizacijama – vrtićima u Petrinji i Sisku te u osnovnoj školi u Hrvatskoj Kostajnici.

„Zbog situacije izazvane koronavirusom, uspjeli smo održati samo dvije radionice u Dječjem vrtiću Sisak Novi, ali nadamo se da ćemo ovu partnersku suradnju nastaviti i nevezano za projekte i da ćemo u nekim boljim vremenima ovakve korisne edukativne radionice uspjeti odraditi i u drugim partnerskim organizacijama“, rekla je Milković.

Partnerskim organizacijama u projektu osigurali su i pakete asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije.

„Odmah na početku, našim partnerima uručili smo pakete asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije koji se i danas koriste u tim organizacijama. To su ABC Maestro program za učenje čitanja, pisanja i korištenja tipkovnice, potom posebno dizajnirane Clevy  tipkovnice s velikim tipkama u boji, komunikator Interaktivni zid za učenje abecede koji savršeno pristaje bilo kavom predškolskom ili školskom početnom obrazovnom radu s djecom, priručnici „Igre i aktivnosti uz pomoć asistivne tehnologije“ te dodatno paket softverskih licenci koje smo dobili naknadno i poslali naši partnerskim organizacijama.“

U uvjetima pandemije koronavirusa, kada su bili primorani prebaciti se na online način rada, softverske programe osigurali su i roditeljima kako bi kod kuće mogli raditi s djecom.

„Zahvalila bih i Ministarstvu znanosti i obrazovanja što nam je u trenutku posebnih uvjeta rada i prelaska na neke online sadržaje omogućilo promjenu projektnih aktivnosti kao i konačnih rezultata i ciljeva projekta i programa i što nam nisu uzeli nijedan dio dodijeljenih sredstava. Zahvaljujući tome, dodatno smo uspjeli prenamijeniti projekt i prilagoditi ga online načinu rada i sadržajima, pa je tako kupljeno i 25 licenci softverskih programa koji su olakšali rad roditeljima i djeci kod kuće. Dio tih licenci podijelili smo našim partnerima, dio kabinetima koji su radili s našom djecom u udruzi, a dio izravno roditeljima u njihove domove, gdje su imali mogućnosti i sami raditi s djecom s teškoćama u razvoju kroz tri softverska programa“, objasnila je Milković.

Zaslužene diplome, polaznicima Male škole uručila je njihova „teta“ Maja Jurišić, učiteljica koja je s njima radila proteklih mjeseci.

„Počeli smo s jednostavnijim stvarima – učenjem boja, geometrijskih oblika, razvijali smo grafomotoriku, učili pravilno držati olovku i razvijali finu motoriku. Kasnije smo krenuli i na slova – prepoznavanje, pisanje, analizu, sintezu te na brojeve i njihovo povezivanje s količinom. Učili smo i godišnja doba i razne druge teme koje nam trebaju za pripremu za školu. Pri tom smo se i kolegice iz radne terapije i ja koristile asistivnom tehnologijom. Najviše smo nekako koristili Clevy tipkovnicu u kombinaciji s programom ABC Maestro na što su sva djeca jako dobro reagirala kao i na tablet na kojem su razne aplikacije koje su im pomagale naučiti i slova i brojeve i sve što im je potrebno za školu. U ožujku, zbog pandemije koronavirusa, morali smo stati s takvim načinom rada, ali nastavili smo s online vježbama. Željela bih vam svima zahvaliti što ste slali slike kako djeca rade aktivnosti – znam da svi imate puno obveza i da je teško raditi s djecom sam kod kuće, ali bili ste stvarno odlični i hvala vam svima na tome“, poručila je Jurišić roditeljima i polaznicima koji su danas ponosno preuzeli svoje zaslužene diplomice.

Voditeljica projekta, Aleksandra Milković uručila je zahvalnice i prisutnim predstavnicama partnerskih organizacija.

Koliko su ovakvi projekti potrebni govore i brojčani podaci.

„U Sisačko-moslavačkoj županiji primjerene oblike školovanja u ovoj školskoj godini imalo je više od 830 djece s teškoćama u razvoju, koja su za ovu prošlu školsku godinu imala 126 pomoćnika u nastavi. Ova brojka od 830 djece odnosi se na područje Sisačko-moslavačke županije, osim Grada Kutine koji je osnivač svojih škola i s kojim do sada nismo imali suradnju. S obzirom na oštećenja jezično – govorne, glasovne komunikacije koja je nekako najčešća i s obzirom na specifične teškoće u učenju, određuje se potreba primjerenog oblika školovanja i to kroz redovite programe, uz prilagođene sadržaje i individualizirane postupke. U našoj županiji u ovoj školskoj godini bilo je 706 takvih učenika, dok ih je nešto više od 120 bilo uključeno u posebne odjele za djecu s teškoćama u razvoju. Ovoj pozitivnoj brojci uključivanja djece s teškoćama u razvoju u redoviti sustav školovanja – mogu to potvrditi iz iskustva stečenog kroz sedam godina vođenja ovog projekta – zasigurno je pomogao i doprinos naše Udruge kroz program Male škole i pomoći u učenju. Drago nam je što nas je i Ministarstvo znanosti i obrazovanja prepoznalo kao dostojnog partnera za ovakav oblik individualizirane i grupne pripreme naše djece da budu što lakše integrirana u redovite sustave obrazovanja, kako predškolskog, tako i školskog“, rekla je Milković.

Nažalost, brine ih što još uvijek ne znaju hoće li s programom Male škole i pomoći u učenju moći nastaviti i sljedeće školske godine.

„Do dana današnjeg, Ministarstvo znanosti i obrazovanja nije raspisalo natječaj na koji se naša Udruga može javiti za nastavak ovog programa. Obzirom na sve promjene koje su se događale u zadnje vrijeme – novi oblici školovanja, novo ustrojstvo i ministarstava i Vlade, još uvijek ne znamo službeno hoće li natječaj biti otvoren. Mi se s današnjom podjelom diploma opraštamo od ovog projekta, a hoće li on u nekom obliku biti nastavljen u našoj Udruzi – to ovog trenutka ne možemo reći. Iskreno se nadamo da će Ministarstvo znanosti i obrazovanja uspjeti naći sredstava da nastavi s natječajem“, kazala je izvršna direktorica UOSI SMŽ.

  • Image00001
  • Image00002
  • Image00003
  • Image00004
  • Image00005
  • Image00006
  • Image00007
  • Image00008
  • Image00009
  • Image00010
  • Image00011
  • Image00012
  • Image00013
  • Image00014
  • Image00015
  • Image00016
  • Image00017
  • Image00018
  • Image00019
  • Image00020
  • Image00021
  • Image00022
Slađana Marković

Slađana Marković

Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.

NAJNOVIJE VIJESTI

X