otpaduniverzalna

Kakva je budućnost odlagališta otpada u Taborištu?

PETRINJA – Na prošloj sjednici Gradskog vijeća Grada Petrinje vijećnici su između ostaloga raspravljali o prijedlog Odluke o preuzimanju obveze osiguranja financiranja zatvaranja, održavanja i nadzora odlagališta neopasnog otpada „Taborište“ za vrijeme od najmanje 30 godina nakon zatvaranja. O kakvoj se Odluci radi pojasnio je Željko Tonković, direktor petrinjskog poduzeća Komunalac.

„Radi se zapravo o ishođenju nove građevinske dozvole, moramo pribaviti između ostaloga i osiguranje i sufinanciranje za zatvaranje odlagališta Taborište, dio participira Grad, dio mi Komunalac Petrinja, a radi se o budućnosti. Kada se jednoga dana zatvori odlagalište u Taboritšu, moramo osiguravati sufinanciranje za zatvaranje, nadzor i subvenciju i praćenje stanja odlagališta“, rekao je Tonković.

Upravo gostujući u Trenici Petrinjskog radija, Tonković je otkrio kako je navedeno odlagalište trebalo biti zatvoreno 2021.godine, no zbog potresa produljena je dozvola za Taborište. S pozitivnim smanjenjem miješanog komunalnog otpada, odlagalište otpada u Taborištu može izdržati i do 10 godina jer što građani više razdvajaju otpad, manje će miješanog komunalnog otpada upravo završiti u Taborištu.

Grad Petrinja bi za ovu namjenu trebao, sukladno Odluci, osigurati gotovo 310 tisuća eura, dok je sveukupni trošak zatvaranja, održavanja i nadzora odlagališta viša od 976 tisuća eura. Od tog iznosa ukupni procijenjeni trošak zatvaranja je 740 tisuća eura, a 90 posto spomenutog iznosa sufinancira Fond za zaštitu okoliša. Ukupni procijenjeni trošak održavanja i nadzora kroz razdoblje od 30 godina iznosi gotovo 236 tisuća eura. Odluka je od strane gradskih vijećnika prihvaćena jednoglasno.

Također, vijećnici su raspravljali i o prijedlog Odluke o izmjeni Odluke o davanju na upravljanje Poslovnog centra „Centar novog života“. O čemu se radi, pojasnio je Slaven Kadečka, direktor tvrtke Poslovne zone Petrinja.

„16.studenoga 2021.godine donesena je Odluka o davanju na upravljanje Poslovnog centra „Centar novog života“. Članak 3.navodi da obvezu podmirenja troškova redovitog održavanja i zajedničkih troškova koji terete cijelu nekretninu snosi upravitelj, odnosno Poslovne zone, a stavak 2., pravo prikupljanja naplate zakupnine od zakupnika koji koriste poslovne prostore pripada Gradu Petrinji. Ovom odlukom se to mijenja i to prelazi na Poslovne zone koje održavaju i tamo rade i koji su cijelo vrijeme u ovom prostoru. To je našim proračunom i predviđeno, znači taj trošak je maknut u tom dijelu i sada u ovom dijelu prelazi na Poslovne zone“, pojasnio je Kadečka.

Vijećnica Luca Gašpar Šako je postavila pitanje koliko je trenutno prostora zakupljeno unutar Centar novog života, na što je Kadečka odgovorio kako u Centru novog života radi 49 raznih poduzetnika i obrtnika koji zapošljavaju više od 170 osoba. Vijećnici su navedenu odluku podržali jednoglasno.

U konačnici vijećnici su razmatrali Godišnje izvješće o obavljanju dimnjačarskih poslova za 2021.i 2022.godinu na području Grada Petrinje što je jednoglasno i prihvaćeno.

Mario Gršić

Mario Gršić

Svoj put na Petrinjskom radiju počinje 2009.godine kada prvotno započinje rad u ovom mediju putem Student servisa, a u stalni radni odnos primljen je 2014.godine. Od tada je osim u radijskom eteru i na novinarskim terenima te uređuje i vodi nekoliko emisija. Direktor Petrinjskog radija postaje 2016.godine.

NAJNOVIJE VIJESTI

X