Izbornik
delaynownaslov

Završna konferencija projekta „Delay now for a successful future“ u OŠ Dragutina Tadijanovića

PETRINJA – U Osnovnoj školi Dragutina Tadijanovića u Petrinji, u srijedu, 20. ožujka 2024. održana je završna konferencija EU projekta „Delay now for a successful future“ („Odgodite sada za uspješniju budućnost“), u kojem je ova škola, u proteklih godinu dana, sudjelovala zajedno sa svojim partnerima iz Bugarske i Slovenije.

Cilj projekta, što sugerira i njegov naziv, je odgoda trenutnog zadovoljstva učenika te razvijanje vještina poput strpljenja, samokontrole, discipline i kontrole vlastitih emocija radi postizanja što većeg osobnog i akademskog uspjeha. Projekt su provela četiri partnera: Osnovna škola Nikola Obretenov iz Bugarske, (nositelj projekta), Institut za obuku Smart Idea iz Slovenije, Institut Little smiles iz Bugarske i Osnovna škola Dragutina Tadijanovića iz Petrinje, kao partner iz Hrvatske.

Ciljane skupine projekta bila su djeca od 6 do 11 godina, odnosno učenici od prvog do petog razreda osnovne škole, ali i njihovi učitelji i pedagozi. Iz Osnovne škole Dragutina Tadijanovića u projektu je sudjelovao 61 učenik te 11 učitelja. Članice „Tadijinog“ projektnog tima bile su: Daniela Licitar, učiteljica savjetnica, Sanja Lovrenović, učiteljica mentorica i Ivana Mašić, pedagoginja savjetnica.

Uz prigodan program učenika Osnovne škole Dragutina Tadijanovića, na završnoj konferenciji kojoj su prisustvovali svi projektni partneri, ciljeve projekta, njegove aktivnosti i rezultate, prezentirala je Sanja Lovrenović.

„Ovo je Erasmus+ projekt, naziva „Delay now for a successful future“, odnosno „Odgodite sada za uspješnu budućnost“. Nositelj ovog projekta je Osnovna škola „Nikola Obretenov“ iz Bugarske. Uz nju je još jedan partner iz Bugarske te partner iz Slovenije. Dakle, mi smo u proteklih godinu dana istraživali koji su to sve problemi s kojima se učitelji, ali i učenici, susreću u školama tijekom nastave, zašto često ne postižu uspjehe koji bi mogli te zašto im je nekada škola napor, iako je zapravo to đačko doba najveselije“, rekla je Lovrenović.

U samom istraživanju sudjelovalo je više od stotinu učitelja s područja Bugarske, Slovenije i Hrvatske: „Nakon provedenog istraživanja u kojem je sudjelovalo oko 130 učitelja, došli smo do zaključka da smo zapravo dobro uočili da djeca imaju manjak strpljivosti i da je to nešto što moramo razvijati kod njih. Oni žele sve dobiti odmah, dakle problem je s tom odgodom zadovoljstva. Zbog utjecaja svih medija, videoigara i interneta koji su njima lako dostupni, odmah dobiju to zadovoljstvo koje traže. Nažalost, u školi to nije moguće, jer ipak je potrebno uložiti truda nekoliko tjedana, mjeseci, a nekada i godina da bi se postigao određeni akademski uspjeh“, istaknula je Lovrenović.

Kao ilustraciju, prikazala je kratki video o eksperimentu „Sljezov kolačić“ koji je poslužio i kao inspiracija za njihov projekt. „Sljezov kolačić“, odnosno „Marshmallow“ eksperiment je Waltera Mischela, profesora na Sveučilištu Stanford, kroz koji je dokazano da su djeca koja imaju strpljenja čekati da dobiju veću nagradu, često uspješnija u životu. 

Paralelno s istraživanjem koje su provodili, objasnila je Lovrenović, svaki partner počeo je prikupljati po 10 primjera dobre prakse u radu s djecom. U konačnici, između pristiglih prijedloga, odabrano je 20 primjera koji su pokazali da mogu pomoći u razvijanju vještina poput strpljivosti, sposobnost planiranja i upravljanja vremenom, dugoročnog planiranja te sposobnosti odgode zadovoljstva. U sklopu projekta, proveli su i program osposobljavanja učitelja. Program je trajao dva mjeseca, a bio je podijeljen u 4 modula.

„Nakon provedenog istraživanja složili smo jedan „booklet“, odnosno knjižicu primjera dobre prakse rada s učenicima koji njeguju upravo sve te vrline koje su učenicima potrebne u školi. Nakon toga smo izradili i jedan inovativan program osposobljavanja učitelja kojim ih želimo osnažiti u njihovom svakodnevnom radu da se lakše suoče s izazovima koji se pred njih stavljaju, poput toga da nastava bude i dinamična i brza, zanimljiva učenicima i da učenike mogu lako motivirati. Isto tako, u samom programu smo stavili naglasak i na razvijanje komunikacije, međusobnog poštivanja, na razvijanje strpljivosti, određivanje ciljeva, upravljanje vremenom, što je djeci često puta jako velik problem, jer im vrijeme „odleti“, a da toga nisu ni svjesni. Zadnji modul u tom programu bavi se zapravo povezivanjem cijele zajednice u jednu veliku cjelinu, kako bismo odgojili sretnu, zadovoljnu i uspješnu djecu.“

Knjižica s primjerima dobre prakse objavljena je na engleskom, hrvatskom, slovenskom i bugarskom jeziku, a dostupna je na službenoj web stranici projekta. Uskoro će na toj stranici biti dostupan i Program osposobljavanja za učitelje koji će moći preuzeti sve zainteresirane škole i vrtići.

Sudionike završne konferencije podržali su i njihovi gosti. U ime Grada Petrinje, na uspješnoj provedbi projekta čestitala im je Ana Aleksić Pezelj, pročelnica gradskog Upravnog odjela za društvene djelatnosti i imovinu.

„Hvala vama koji ste sudionici projekta i koji ste nositelji ove ideje. Vaš angažman je sigurno nemjerljiv u današnje doba kada znamo da je i odrastanje naše djece, ali i sam sustav obrazovanja pred najizazovnijim vremenima. Nadam se i daljnjem vašem uspješnom angažmanu, da nećete odustati, da ćete ulagati u znanje i obrazovanje i nesebično ga dijeliti zajedno s drugim učiteljima, a jednako tako sve to prenositi na našu djecu i da ćete na kraju krajeva i nas kao zajednicu obrazovati u tom smjeru. Hvala vam još jednom na trudu. Grad Petrinja vam je sigurni partner u svemu, slobodno nam se obratite“, poručila je pročelnica Aleksić Pezelj.

Program završne konferencije uveličali su: Zbor OŠ Dragutina Tadijanovića pod vodstvom učitelja Danijela Kolarca, Sofija Licitar svojim solo nastupom za klavirom te učenici prvog razreda ove škole, koji su i sami bili uključeni u pilot testiranje projekta.

Članice „Tadijinog“ projektnog tima, Ivana Mašić, Daniela Licitar i Sanja Lovrenović, na kraju su zahvalile svim projektnim partnerima, kao i kolegicama i kolegama iz svoje škole koji su im pružili podršku i pomoć pri realizaciji ovog projekta.

Slađana Marković

Slađana Marković

Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.

NAJNOVIJE VIJESTI

X