Izbornik
Share on facebook
Share on twitter
uosiopremanaslov

Uručena oprema partnerima UOSI SMŽ u projektu „Glas za svaku djecu – gledaj, slušaj i uči“

PETRINJA – Udruzi osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije (UOSI SMŽ) odobrena su novčana sredstva Ministarstva znanosti i obrazovanja i to kroz Natječaj projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih za školsku godinu 2019./2020. Sredstva u vrijednosti 122.266,67 kuna Udruga je dobila za projekt „Glas za svaku djecu – gledaju, slušaj i uči“ koji stavlja naglasak na asistivnu tehnologiju i potpomognutu komunikaciju u obrazovnom i terapijskom radu s djecom s teškoćama u razvoju.

Kroz ovaj projekt, Udruga nastavlja provoditi program Male škole i pomoći u učenju za djecu s teškoćama u razvoju te radnu terapiju s naglaskom na korištenju asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije kao i edukativno – suportne radionice i igraonice koje će organizirati kod svojih partnera u projektu. Ove godine, partneri su: Dječji vrtić Sisak Stari, Dječji vrtić Sisak Novi, Dječji vrtić Petrinjčica i Osnovna škola “Davorina Trstenjaka“ iz Hrvatske Kostajnice. U Maloj kući u Petrinji, s partnerima je ovog četvrtka održan radni sastanak, nakon kojeg im je uručena oprema kupljena u sklopu projektnih aktivnosti.

„Drago mi je da se u našoj Udruzi nastavlja program Ministarstva znanosti i obrazovanja koje nam već sedam godina kontinuirano, od 2012., kroz Natječaj projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih za pojedinu školsku godinu, odobrava sredstva. Svjedoči to i o kvaliteti naših projekata kroz koje smo proteklih godina imali već jako puno dobrih i lijepih rezultata“, rekla je voditeljica projekta Aleksandra Milković.

Podsjetila je kako je jedno od temeljnih ljudskih prava, pravo na komunikaciju, odnosno primanje i slanje poruka.

„Prepoznajući probleme u komunikaciji s djecom s teškoćama u razvoju, koja su često neverbalna, prepoznali smo prednost korištenja asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije kako bi djeca s teškoćama u razvoju postigla ostvarenje njihovih potencijala. Ovaj projekt daje naglasak na njihovu pripremu za ulazak u obrazovni sustav kroz program Male škole i naravno, kasnije, kad uđu u sustav, kroz pomoć u učenju i kroz našu redovnu djelatnost radne terapije u kojoj također koristimo asistivnu tehnologiju i potpomognutu komunikaciju. Ona nam je na neki način osnovni alat kako bismo djeci s teškoćama u razvoju prenijeli neko znanje i pripremili ih za ulazak u obrazovni sustav. Posebno program Male škole s potpomognutom komunikacijom te radna terapije, za rezultat imaju cjeloviti razvoj ukupnih potencijala djeteta i napredovanje u svakom od njegovih aspekata – socijalizaciju, što lakšu integraciju u redovan sustav obrazovanja te općenito poboljšanje kvalitete života“, objasnila je.

Predstavnicima ovogodišnjih partnera, uručeni su paketi opreme koju će moći koristiti u predškolskom i školskom radu sa svom djecom, a posebno s djecom s teškoćama u razvoju.

„Svake godine Udruga ima i neke nove partnere, obzirom da želimo prenijeti naše znanje na ustanove u koje će naša djeca dolaziti, bilo da se radi o vrtićima, bilo da su u pitanju škole. Za ovu školsku godinu, partneri na projektu su nam dječji vrtići „Sisak Stari“, „Sisak Novi“ i „Petrinjčica“ te Osnovna škola „Davorina Trstenjaka“ Hrvatska Kostajnica. Prošle godine smo imali partnere iz Gline, Siska i Petrinje, tako da nastojimo pokriti sve dijelove županije i sve razine pripreme djece s teškoćama u razvoju. Kroz projekt naši partneri dobivaju opremu koju će naravno dalje koristiti u svojim ustanovama, kroz igru i učenje. Odlučili smo razbiti mit koji govori da učenje i igra ne idu zajedno i kreirali smo paket opreme pod nazivom „Mala učionica“, kazala je Milković.

Paketi „Mala učionica“sadrže ABC Maestro program za učenje čitanja, pisanja i korištenja tipkovnice; posebno dizajnirane Clevy tipkovnice s velikim tipkama u boji; komunikator „Interaktivni zid“ koji se sastoji od 30 polja u koja je moguće umetati sličice i snimati zvučne poruke; set ABC Maestro predložaka za učenje abecede koji pristaju uz Interaktivni zid i priručnik „Igre i aktivnosti uz pomoć asistivne tehnologije“ koji sadrži 80 aktivnosti za rad s djecom, uz korištenje asistivne tehnologije.

Da će u njihovim ustanovama „Mala učionica“ biti dobro iskorištena, potvrdile su, preuzimajući opremu Sandra Kramarić, ravnateljica Dječjeg vrtića Sisak Novi i Medina Omerović, ravnateljica OŠ Davorina Trstenjaka, Hrvatska Kostajnica.

Kroz kratku edukaciju, s mogućnostima korištenja opreme, partnere su upoznale izvoditeljice projekta Marta Križanić, bacc.therap.occup. i Maja Jurišić, mag.prim.obrazovanja.

„Ja sam radna terapeutkinja u Udruzi i u svakodnevnom radu koristim asistivnu tehnologiju. Dosta koristimo upravo ove stvari koje su danas kolegice iz vrtića i škole dobile, dakle ABC Maestro, Interaktivni zid i priručnik s uputama kako se to koristi. Danas, osim uručivanja paketa opreme, imamo i kratku edukaciju o načinu korištenja dobivenih uređaja. Nakon edukacije, dogovorit ćemo termine u kojima ćemo ići najprije u vrtiće gdje ćemo raditi s različitim vrtićkim skupinama. Konkretno, imat ćemo igraonice s djecom. Prvo će s tetama u vrtićima ponovno biti jedna kratka edukacija, dakle prezentacija kako se te stvari primjenjuju, a onda kasnije ćemo posebno imati termine za igru. Osmislit ćemo različite igre i pokazati kako se točno kroz igru mogu koristiti ovo uređaji“, rekla je radna terapeutkinja Marta Križanić.

Svoja iskustva u korištenju asistivne tehnologije podijelila je i  Maja Jurišić.

„Ja ovdje radim kao voditeljica Male škole i pomoći u učenju. S djecom svakodnevno koristim asistivnu tehnologiju, između ostalog i ove materijale koje su danas dobili naši partneri – program ABC Maestro s Clevy tipkovnicom i Interaktivni zid. Primijetila sam da djeca jako dobro reagiraju na program i takvu vrstu pomoć, jer imaju veliki problem s verbalizacijom, a ovi svi programi nude i auditivnu i vizualnu potporu, što njima jako puno pomaže kako bi usvojili nova znanja – recimo brojeve i slova, što će im puno značiti, pogotovo ovoj djeci iz Male škole kad krenu u prvi razred“, kazala je Maja.

Slađana Marković

Slađana Marković

Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.

NAJNOVIJE VIJESTI

X