važna-obavijest-MUP

Od proglašenja epidemije do danas – 221 tisuća isteklih osobnih iskaznica

Iako odluka o proglašenju epidemije nije donesena, za očekivati je da će u dogledno vrijeme biti s obzirom da se na razini Svjetske zdravstvene organizacije o tome vode razgovori.  Stoga Ministarstvo unutarnjih poslova RH sugerira građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih.

Nakon proglašenja epidemije bolesti COVID-19 u Republici Hrvatskoj 11. ožujka 2020. godine, a s ciljem smanjenja fizičkih kontakata te zaštite građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama, Hrvatski sabor je 7. travnja iste godine po hitnom postupku donio dopune Zakona („Narodne novine“ 42/20) kako građani, za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava.

Izmjenama nekoliko Zakona, osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije. – ističu iz MUP-a.

Dakle, kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava.

S obzirom da je osobna iskaznica eOI obvezna isprava za hrvatske državljane s reguliranim prebivalištem u Republici Hrvatskoj starije od 18 godina i one koje su navršili 16 godina i sklopili brak, istekle osobne iskaznice građani će biti dužni zamijeniti novima u roku od 30 dana od proglašenja prestanka epidemije.

U protekle gotovo tri godine broj isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, iznosi:

  • 221.387 osobnih iskaznica,
  • 411.905 putovnica
  • 78.524 vozačkih dozvola

 

Svakako valja istaknuti kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.

Kako bi se nakon proglašenja prestanka epidemije, kada se očekuje da će se veći broj naših građana odlučiti za podnošenje zahtjeva za novim ispravama, izbjegle gužve savjetujemo da već sada, ako ste u mogućnosti, svoje istekle isprave zamijenite novima.

Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznicasvakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.

Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za  podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.

Na ovom mjestu skrećemo pažnju kako samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištudok druge usluge Ministarstva unutarnjih poslova možete koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.  – priopćilo je Ministarstvo unutarnjih poslova.


 

Monika Perlic

Monika Perlic

Monika Perlić, novo je mlado lice u programu Petrinjskog radija. Radijsko iskustvo stjecala je na drugim radio postajama, a od sada ju svakodnevno možete slušati u našem programu. Zguštati će s vama prvu jutarnju kavu ili vam poslijepodnevne sate učiniti opuštenijima, nasmijavati vas te podijeliti s vama i zanimljivosti i sve važne informacije.

NAJNOVIJE VIJESTI

X