tsikovnastožeranaslov

Na tjednoj pressici Stožer CZ Grada Petrinje izvijestio o provedenim aktivnostima

PETRINJA – Na konferenciji za medije održanoj i ovog utorka sa simboličnim početkom u 12 sati i 19 minuta, načelnik Stožera civilne zaštite Grada Petrinje, Danijel Dvorneković izvijestio je o aktivnostima gradskog Stožera provedenim u proteklih tjedan dana.

„U periodu od 11.do 18. svibnja ove godine za 15 kućanstava navezen je kameni materijal u količini od 190 m3 kako bi se omogućio smještaj i postavljanje privremenih stambenih jedinica i pristup korisnika do njih. Putem operativnih snaga Komunalca Petrinja d.o.o. od 01.svibnja ove godine zbrinuto je ukupno 60 tona glomaznog otpada, od čega je izdvojeno 35 tona otpadnog drveta, a građevinskog otpada ukupno je zbrinuto 230 tona. Na terenu i dalje aktivno sudjeluje dva „greifera“ koji rade u dvije smjene“, izvijestio je Dvorneković.

Od prvog mjeseca ove godine, kaže, aktivirani su radovi na ograđivanju opasnih objekata od urušavanja, ograđivanju nogostupa, postavljanju uličnih prometnih prepreka i adekvatnih prometnih znakova te svakodnevna dežurstva djelatnika na poslovima vezanim za promet i zaštitu od potencijalnog urušavanja opasnih objekata.

Ukupno je do sada postavljeno 70 prometnih prepreka, 40 obavijesnih ploča o opasnosti od urušavanja, 50 prometnih znakova, 4 semafora u svrhu regulacije prometa zbog uklanjanje objekata, 20 000 m signalizacijske vrpce, na čemu je odrađeno 700 sati rada vozila (postavljanje i obilasci) i rada djelatnika u postavljenju barijera, znakova, popravaka (potrgane vrpce, srušeni znakovi i slično) te regulaciji prometa uslijed hitnih intervencija.

Operativne snage Civilne zaštite Grada Petrinje, Privreda d.o.o. i Komunalac Petrinja d.o.o. izvode radove na poslovnom dijelu kontejnerskog naselja Sajmište. Ukupno je do sada postavljeno 30 poslovnih jedinica, a dvije su u procesu postavljanja. Trenutno se na Sajmištu izvode radovi na „šprinkler“ bazenu na površini 84 m2, a uskoro se započinje i s radovima na postavljanju betonskih opločnjaka površine 1500 m2.

Do sada je izgrađeno 12 drvenih kućica kao privremenih objekata za stambeno zbrinjavanje, dok je u postupku izgradnja dodatnih dviju drvenih kućica. Sveukupno je do sada izveden 21 temelj, a u postupku izvođenja je dodatnih 6 temelja.

Dvorneković je izvijestio i kako je zaprimljeno i obrađeno ukupno 2 713 zahtjeva za nekonstruktivnu obnovu stambenih objekata te su poslani Stožeru Civilne zaštite Republike Hrvatske i Središnjem državnom ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje na daljnje postupanje. Sukladno ukupnom broju zaprimljenih zahtjeva, evidentirano je 136 podnositelja koji nemaju prijavljeno prebivalište na adresi na kojoj traže nekonstruktivnu obnovu, 4 zahtjeva su evidentirana s crvenom oznakom objekta, 25 je evidentirano sa žutom oznakom objekta, 1 zahtjev je evidentiran kao objekt u vlasništvu države, 1 zahtjev se odnosi na područje grada Siska, 8 zahtjeva je zaprimljeno i evidentirano kao dupla prijava i u 6 zahtjeva je evidentirano da nisu pregledani od strane statičara, pa su poslani na daljnje postupanje, da se što hitnije izvrši pregled.

Grad Petrinja je putem ovlaštenih izvođača do danas proveo hitnu sanaciju na 411 stambenih objekata i sanirao 450 dimnjaka za koje su prethodno napravljeni elaborati sanacije i izvršeni nadzori, izvijestio je Dvorneković.

Stožer civilne zaštite grada Petrinje do danas je, kaže, donio 26 odluka o uklanjanju objekata koji ugrožavaju život i zdravlje ljudi, sukladno zaprimljenim suglasnostima vlasnika, odnosno suvlasnika stradalih objekata te izrađenim elaboratima ocjene postojećeg stanja građevinske konstrukcije. Trenutno je u procesu izrade 88 elaborata ocjene postojećeg stanja građevinskih konstrukcija koje predstavljaju ugrozu za život i zdravlje ljudi, a nakon zaprimanja suglasnosti vlasnika ili suvlasnika, Stožer Civilne zaštite Grada Petrinje moći će donijeti odluku za njihovo uklanjanje.

Dvorneković napominje kako je Stožer Civilne zaštite Grada Petrinje uputio prijedlog Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine da se produži rok prijave ili da bude stalno otvoren javni poziv za financiranje najamnine za stambeno zbrinjavanje osoba čije su nekretnine stradale u potresima na našem području.

„Javni poziv je zatvoren 11.svibnja ove godine, no velik broj građana dolazi s upitom iz razloga što to nije bilo dovoljno medijski popraćeno i nisu se na vrijeme prijavili na javni poziv. Trenutno stanje stambenih uvjeta se mijenja zbog različitih okolnosti (npr. zbog otkazivanja besplatnog najma, povratka u mjesto stanovanja, nemogućnosti korištenja nekretnine zbog naknadnih potresa i promjene oznaka na nekretnini iz zelene u žutu naljepnicu i sl.) te smo predložili da se Javni poziv ponovno aktivira u cilju zadržavanja građana na području grada Petrinje i pomoći u njihovom stambenom zbrinjavanju“, kaže načelnik gradskog Stožera Civilne zaštite.

Osvrnuo se i na dosadašnje sudjelovanje lokalnih poduzetnika na poslovima sanacije šteta od potresa:

„S obzirom da smo zaprimili obavijest od strane Udruženje obrtnika Sisak u kojem se navodi da naši lokalni poduzetnici nisu angažirani u sklopu aktualnih sanacija i izvođenja radova uslijed potresa, bitno je naglasiti da je Grad Petrinja već od 28. prosinca prošle godine angažirao isključivo lokalne poduzetnike kroz razne sanacije oštećenja na objektima i to njih sedam. Kroz ostale aktivnosti na sanaciji nekonstruktivnih elemenata na oštećenim objektima šest lokalnih poduzetnika do danas je saniralo 411 stambenih objekata, od čega je 450 dimnjaka. Samim aktivnostima priključenja kontejnera, o kojima smo do sada izvještavali, uključeno je devet lokalnih poduzetnika. U sklopu prijevoza kamenog materijala bilo je aktivirano pet poduzetnika s ciljem pripreme podloga za kontejnere i omogućavanja pristupne komunikacije. U svrhu izgradnje platoa za kontejnere naselja za zbrinjavanje ljudi bile su uključene tri pravne osobe s našeg područja. Za najam dizalice i prijevoz stambenih kontejnera uključena su dva poduzeća s našeg područja.“

Pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu, razvoj i imovinu Grada Petrinja i član gradskog Stožera Civilne zaštite, Ante Marić kazao je kako osim što na sanaciji šteta – u onom dijelu na koji može utjecati Grad – rade isključivo naši poduzetnici, Grad o poduzetnicima vodi brigu i na druge načine i to kroz direktne potpore i subvencije, kroz već poznate programe koje Grad Petrinja provodi.

„Grad Petrinja je prikupio na vlastiti račun donacije za pomoć stradalima u potresu iznos od 10 milijuna kuna. Od tih 10 milijuna kuna raspisan je natječaj za pravne osobe i OPG – e. Dakle, trgovačkim društvima, obrtnicima i OPG-ima je nakon natječaja  isplaćeno 8.327.000,00 kuna, konkretno za 205 korisnika. Paralelno s time, za ostale nastradale u potresu isplaćeno je kroz pomoć u kriznim situacijama, za ljude koji su doživjeli manju štetu, 566.958,00 kuna. Kad to sve zbrojimo to je 8.900.000,00 kuna. Također smo nedavno imali potpisivanja novih ugovora za bespovratne potpore Grada, gdje svako radno mjesto sufinanciramo do 3 tisuće kuna mjesečno, puta 12 mjeseci. Potpisano je 17 novih ugovora za iznos oko 700 tisuća kuna“, rekao je Marić.

Podsjeća i kako Grad redovito servisira kamate za poduzetničke kredite.

„To su obveze koje su preuzete prije 3, 4, čak i 5 godina, jer se pojedini krediti toliko otplaćuju i traju. Tu imamo isplate na razini 300 tisuća kuna. Kad to sve zbrojimo, to je oko 10 milijuna kuna koje je Grad Petrinja direktno „ubrizgao u krvotok“ razvoja poduzetništva na svom području. Po tome Grad Petrinja je daleko na prvom mjestu u Republici Hrvatskoj po potporama poduzetnicima na svom području. Pretpostavljam da će to tako i ostati jer 10 milijuna u odnosu na naš izvorni proračun je vrlo veliki iznos odnosno postotak“, kazao je Marić.

Na kraju ovotjedne press konferencije Stožera Civilne zaštite Grada Petrinje, načelnik Stožera Danijel Dvorneković odgovorio je i na pitanje – kada će krenuti prometovanje Gajevom ulicom? Kaže kako su sa zahtjevom vezanim za regulaciju prometa na toj dionici išli i prema Nacionalnom stožeru i prema Hrvatskim cestama.

„M smo „pritiskali“ i Nacionalni stožer i Hrvatske ceste iz tog razloga što znamo svi da je promet preusmjeren s državne ceste na naše nerazvrstane ceste i što još jednom naglašavamo, da naše nerazvrstane ceste nisu projektirane i građene za takav promet kakav je trenutno. Uspjeli smo dogovoriti zajedno s Hrvatskim cestama i Stožerom da se cjelokupni promet, sukladno izrađenom elaboratu koji smo isto tražili kako bi mogli putem medija obavijestiti građane grada Petrinje, da se pusti u promet ovaj tjedan. Oni su predviđali da će to biti u ponedjeljak, ali smo ih zamolili da tijekom vikenda, kada smo imali dosta „akcije“ u Kačićevoj u koju se planira preusmjeriti promet, da se to odgodi za polovicu ovog tjedna, kako ne bi došlo do nekih ugroza, jer Kačićeva znamo da je i malo uža, nije predviđena kao državna cesta i ne bismo htjeli dovesti u ugrozu bilo koga u prometu. Prema tome, sam promet se planira vrlo brzo aktivirati na način da će se iz smjera Zagreba za Sisak promet odvijati ulicama Matije Gupca, Gajevom, Kačićevom, Turkulinovom, Dugom ulicom i Sisačkom, a iz smjera Siska prema Zagrebu redovno, kako je i prije bilo, samo što će u Ulici Ksavera Šandora Đalskog biti jednosmjeran promet, kako je bilo i prije. Sve se vraća pomalo u „normalu“. Očekujemo da će to biti vrlo brzo aktivirano, moguće i sa sutrašnjim danom, ali upravo zato smo od Hrvatskih cesta i Stožera tražili hitnu i točnu informaciju, kako bismo i mi mogli obavijestiti građane putem vaših medija“, rekao je Dvorneković.

 

Slađana Marković

Slađana Marković

Dugogodišnja novinarka i radijska voditeljica s bogatim iskustvom u ovom poslu, što potvrđuju i brojne nagrade struke. Osim što je u novoj redakciji zadužena za novinarski dio posla, uskoro će slušatelji Petrinjskog radija moći uživati i u njezinom glasu u našem radijskom eteru.

NAJNOVIJE VIJESTI

X